یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400

24 خرداد 1401
تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400

به گزارش بانک اول بازنشستگان برای ثبت نام وام پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان eservices.tavin.ir بصورت اتوماتیک به آدرس account.tamin.ir منتقل می‌شوید. 

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان برای ثبت‌نام باید شرایط زیر را داشته باشند: 

۱ – بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. 

(سایر بانک‌ها به دلیل‌عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند) 

۲ – بازنشسته باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه وسپس ثبت نام کنید. 

۳ – باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۲ سال تمام باشد. 

۴ – بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک) 

۵ – بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد. 

۶- مبلغ وام ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان می‌باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد. 

۷- بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد، توجه داشته باشیدشماره تلفن همراه وارد شده صرفا می‌بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

اولویت پرداخت وام با حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دفترچه بیمه متقاضی. 

گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران. 

گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن برای بیمه شدگان. 

احراز حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان وام‌ها در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک پرداخت می‌شود. 

وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از طریق شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود. بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان داشته باشد. سن بازنشسته بایستی کمتر از ۷۲ سال باشد. فاقد بدهی بانکی و چک برگشتی باشد. ضمنا سیم کارت باید به نام متقاضی باشد. 

چه کسانی می‌توانند درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی دهند؟ 

وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی‌گیرد. همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض الحسنه استفاده کنند. 

اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است. مدارکی که برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیاز است را در منوی بخش «مستمری بگیران» دنبال کنید.

اخبار مرتبط
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:
وام پرداختی به مردم عادی در قالب تسهیلات خرد طبقه‌بندی خواهد شد و با نام‌های متعارف شناخته می‌شود. هر سال هم بعد از ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی پرداخت این وام‌ها را شاهد هستیم. در این مطلب هفت وام سرنوشت‌ساز را بررسی می‌کنیم که امسال به‌عنوان یک گزینه پیش‌روی متقاضیان هستند هرچند گاهی لازم است برای دریافتشان دوندگی کرد.
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها