دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

افت شدید قیمت طلا، فلز زرد نتوانست قیمت بالای خود را حفظ کند

24 خرداد 1401
 افت شدید قیمت طلا، فلز زرد نتوانست قیمت بالای خود را حفظ کند

به گزارش بانک اول پس از انتشار داده های مربوط به تورم ایالات متحده قیمت طلا توانست برای بار دیگر تا نزدیکی 1900 دلار رشد کرده و قیمت آن افزایش یابد اما در آخرین روز هفته و با قوی تر شدن دلار قیمت آن کاهش پیدا کرده و به زیر 1880 دلار بازگشت.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1878 دلار قیمت داشته و هر اونس نقره نیز 27.92 دلار معامله می شود که زیر سطح کلیدی 28 دلاری آن می باشد.

بازده خزانه داری ایالات متحده آمریکا در کمترین میزان سه ماهه خود قرار گفته و در عدد 1.44 جای گرفته است. این در حالی است که به طور با ضعف بازده خزانه داری ایالات متحده قیمت طلا افزایش پیدا می کند.

 

عاملی که باعث ضعف در بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده و حرکت صعودی قیمت طلا در روز پنجشنبه شد را می توان داده های مربوط به تورم ایالات متحده دانست که بالا ترین تورم طی 13 سال اخیر را نشان می داد.

از طرف دیگر بازار های سهام جهانی رشد خوبی را از خود نشان دادند. بازار های سهام ایالات متحده به سمت بالا ترین سطح خود در ماه های اخیر حرکت کرده و همچنان در شرایط صعودی قرار دارند.

در بازار نفت نیز ما همچنان شاهد آن هستیم که قیمت نفت نایمکس در نزدیکی بالاترین سطح 2.5 ساله خود در عدد 70.50 دلار قرار گرفته است.

از نظر فنی طلا همچنان صعودی باقی مانده است. مهم ترین مقاومت های پیش روی طلا نقاط 1900 دلار و 1906 دلار می باشد. بالا ترین مقاومت طلا در سطح 1919 دلار است که بالا ترین قیمت طلا در سال جاری به شمار می رود.

در طرف دیگر و شرایط نزولی اولین سطح حمایت طلا در نقطه 1871 دلار خواهد بود. در صورت شرایط نزولی بیشتر قیمت طلا در نقطه 1866 دلار پشتیبانی خواهد شد. پشتیبانی محکم طلا نیز در نقطه 1850 دلار رقم خواهد خورد.

اخبار مرتبط
با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها