ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

اینترنت بانک خود را در گوگل جستجو نکنید

24 خرداد 1401
اینترنت بانک خود را در گوگل جستجو نکنید

به گزارش بانک اول، مجرمان سایبری با ساخت سایت‌هایی جعلی و فیشینگ مشابه با سامانه‌های اینترنتی بانک‌های مختلف کشور اقدام به درج آن‌ها در بخش تبلیغات گوگل می‌کنند تا در صورتی که کاربر نام بانک و یا سامانه بانکداری الکترونیکی خود را در گوگل جستجو کرد، ابتدا آدرس سایت جعلی به کاربر نمایش داده شود.

در این حالت امکان دارد کاربر به لیست نتایج گوگل اعتماد کرده و به جعلی بودن آدرس سایت دقت نکند، و با وارد کردن رمز و نام کاربری توسط کاربر در سایت فیشینگ، اطلاعات بانکی وی در اختیار مجرم قرار گرفته و امکان دستیابی به حساب‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از آنها برای مجرم فراهم می‌شود.

لذا توصیه می‌شود آدرس اینترنت بانک خود را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جستجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید.

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها