جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

مستمری بگیرانی که حقوق آنها 25 درصد افزایش یافت

24 خرداد 1401
مستمری بگیرانی که حقوق آنها 25 درصد افزایش یافت

علی اخوان بهبهانی امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه در نشست هم‌اندیشی با کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، ضمن اعلام پرداخت حقوق خردادماه مستمری‌بگیران این صندوق با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به همراه مابه التفاوت فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه خبر داد و اظهار کرد: خوزستان با ۵۶ کارگزاری، پوشش خوبی در سطح استان فراهم کرده، اما نیاز هست در بعضی مناطق کارگزاری‌های فعال بیشتری داشته باشیم تا نقاط کور نیز پوشش داده شوند.

حق بیمه کشاورزان در زمان خشکسالی

وی می‌گوید: رسانه‌ها نقش اساسی در معرفی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارند تا آنچه که حق روستاییان هست را به اطلاع آن‌ها برسانند. ۵ درصد حق بیمه (بر اساس پایه حقوق) این صندوق را فرد و ۱۰ درصد مابقی را دولت به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند. این حقی هست که همه روستاییان واجد شرایط باید از آن برخوردار باشند، اما به دلیل عدم اطلاع و ضعیف بودن فرهنگ بیمه‌ای در کشور از این موقعیت استفاده نکردند.

پرداخت حق بیمه کشاورزان در زمان خشکسالی، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که وی تصریح کرد: متأسفانه خشکسالی کشور به‌خصوص جنوب کشور را درگیر کرده، اما حق بیمه‌های این صندوق، بسیار پایین بوده و در سطح یک در هر ماه ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند و به نظر نمی‌آید خشکسالی تأثیر چندانی بر پرداخت آن داشته باشد.

اخوان بهبهانی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است که در خشکسالی و با مصوبه شورای عالی رفاه و تایید هیات وزیران، مناطقی که مشمول خشکسالی می‌شوند حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت شود که انجام آن بستگی به تایید شورای عالی رفاه و همچنین تامین منابع مالی دارد.

طرح‌های مشوقی برای بیمه‌شدگان

وی افزود: طرح‌های مشوقی در سال جاری برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته شده؛ به طور مثال در شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق ۱۶ کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و ۱۶۰ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس برای کسانی که بیمه شده اول بودند در نظر گرفته شده که انتهای ماه جاری عملیاتی خواهد شد.

اخوان بهبهانی در پایان عنوان کرد: به مناسبت‌های مختلف نیز تسهیلات و شرایط ویژه‌‌ای برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط خاص در خوزستان سهمیه‌های بیشتری تخصیص داده شده است.

گفتنی است، تعداد بیمه‌شدگان خوزستانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیش از ۸۲ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران نیز حدود ۶ هزار نفر برآورد شده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها