پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات وام ۲۵۰ میلیونی مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله

24 خرداد 1401
جزئیات وام ۲۵۰ میلیونی مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله

به گزارش بانک اول انواع وام خرید خانه در سال جاری کماکان برای افراد مجرد ۱۴۰ میلیون و برای متاهلان ۲۴۰ میلیون و وام ساخت نیز ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون است. ضمنا وام طرح مسکن ملی افزایش یافته و وام ۲۵۰ میلیونی با بازپرداخت طویل المدت به متقاضیان این طرح پرداخت خواهد شد.

 

آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی کاهش می یابد؟

افزایش وام تا حدی می تواند این امید را پررنگ تر کند و به نظر می رسد به همین منظور تسهیلات طرح ملی مسکن  که در اولین دوره ثبت نام ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده  و اخیرا سخن از  ۲۰۰ میلیونی شدن آن به میان آمده بود بر اساس آخرین تصمیمات، به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر نفر رسیده است.

خبر افزایش وام طرح اقدام ملی مسکن به ۲۰۰ میلیون به صورت رسمی توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلان نشده و منابع آگاه از آن خبر داده اند. در واقع، برخی رسانه ها با اعلام اینکه افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است، از نهایی شدن و تصویب آن در آینده نزدیک  خبر داده اند.

 

معضل سود بالای وام مسکن طرح اقدام ملی

پیش از این از سود ۱۸ درصد این تسهیلات انتقاداتی مطرح شده بود به نحوی که بازپرداخت اقساط این وام در حالتی که مبلغ وام ۱۰۰ میلیون تومان بود طبق برآوردهای انجام شده متقاضیان طی ۱۲ سال باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت می کردند. حالا با ۲۵۰ میلیونی شدن این تسهیلات مبلغ سود و به تناسب آن اقساط وام افزایش قابل توجهی می یابد و این امر برای بسیاری از متقاضیان قابل پذیرش نیست.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها