شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

هزینه رسیدن به وام مسکن ۳۰ میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
هزینه رسیدن به وام مسکن ۳۰ میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول قیمت هر برگه از اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات امروز در ابتدای کانال ۶۰ هزار تومانی قرار داشت.

در بیشتر نمادهای معاملاتی زیرمجموعه اوراق تسهیلات مسکن، میانگین قیمت معاملات امروز شنبه ۲۹ خرداد در بازه ۶۱ تا ۶۴ هزار تومان به ثبت رسید.

گران‌ترین معامله با قیمت هر برگه ۶۴ هزار تومان برای یکی از معاملات صورت گرفته در نماد معاملاتی تسه ۹۹۰۳ (اوراق مسکن خرداد سال گذشته) بود و ارزان‌ترین معامله نیز برای یکی از معاملات نماد تسه ۹۹۰۴ (اوراق مسکن تیر ۹۹) با قیمت ۵۷ هزار ۷۸۰ تومان به ثبت رسید.

این در حالی است که آخرین باری که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری به بازه ۶۰ هزار تومانی رسید، به هفته پایانی اردیبهشت امسال اختصاص داشت؛ ضمن اینکه روزهای ۷ و ۸ فروردین امسال نیز که بازار سرمایه پس از حدود ۲ هفته تعطیلی، بازگشایی شد، نرخ اوراق تسهیلات مسکن به دامنه ۶۰ هزار تومانی رسید اما بلافاصله در پی رکود بازار مسکن، این اوراق با کاهش قیمت مواجه شد.

به گفته برخی کارشناسان بازار مسکن، افزایش قیمت اوراق تسهیلات در روزهای اخیر هم می‌تواند به احتمال رونق بازار مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری مرتبط باشد و هم می‌تواند در پی افزایش نسبی تعداد معاملات مسکن در روزهای اخیر که قیمت‌ها کمی نزولی شده بود، رخ داده باشد؛ از آنجایی که با کاهش قیمت‌ها، معمولاً تقاضا برای خرید مسکن و همچنین دریافت وام خرید افزایش می‌یابد، لذا قیمت اوراق تسهیلات نیز روند رو به رشد در پیش می‌گیرد.

با احتساب متوسط قیمت هر برگه ۶۲ هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی برای زوجین تهرانی که می‌بایست ۴۸۰ برگه خریداری کنند، به حدود ۳۰ میلیون تومان (۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) رسیده است.

این شاخص برای تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن از سوی متقاضیان فردی که می‌بایست ۲۸۰ برگه با متوسط قیمت هر برگه ۶۲ هزار تومان خریداری کنند، به رقم ۱۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.مهر

اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد،
صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان تسهیلات مختلفی در نظر گرفته که یکی از آنها تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویی (طرح حمپاد) است. بر اساس این طرح، مشمولان می‌توانند در زمان تهیه پایان‌نامه از تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و ۸ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری استفاده کنند.
مجموع طرح‌های بانکی که به افراد اعطا می‌شود هم با یک جمع ساده به مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان می‌رسد. پس شما می‌توانید به عنوان یک فرد عادی – به شرط داشتن ضامن معتبر و رتبه اعتباری مناسب – به طور همزمان تمام وام‌های بالا که معرفی شده‌اند را بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها