یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

کاهش هیجانات در بازار طلا

24 خرداد 1401
کاهش هیجانات در بازار طلا

به گزارش بانک اول انس جهانی در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در قیمت ۱۷۶۵ دلار بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در طول یک هفته حدود ۴۵ هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

 

در بازار دیروز شنبه، بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار با کاهش همراه بود و در کنار کاهش جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار داخلی با کاهش همراه بود. دبیر اتحادیه طلا معتقد بود کاهش قیمت‌ها در بازار طلا ارتباطی با انتخابات ندارد و عامل اصلی کاهش قیمت، کاهش ۹۰ دلاری انس جهانی در هفته گذشته و شکست مقاومت قیمت‌ طلا در بازار داخلی بود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا  به کاهش ۱۰۰ دلاری انس جهانی طلا در طول یک هفته گذشته خبر داد و توضیح داد: در کنار کاهش انس جهانی، نرخ ارز در چند روز گذشته حدود ۷۰۰ تومان کاهش یافت و عوامل موثری در کاهش قیمت‌ها بودند.

او در ادامه گفت: کاهش هیجان انتخابات ریاست جمهوری در کنار ماهش انس جهانی و نرخ ارز، عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار طلا هستند.

کشتی‌آرای به کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه از دیروز (شنبه) اشاره کرد و از برگشت روال عادی معاملات در بازار طلا خبر داد. معاملات در جریان بازار دیروز ۲۹ خرداد به شدت کاهش یافت و سطح معاملات پایین بود؛ اما در بازار امروز به دلیل کاهش هیجانات در بازار و کاهش قیمت‌ها معاملات به روند عادی برگشت و عوامل هیجانی از بین رفته است.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۳۵۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین قیمت طلای آب شده به گرمی چهار میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید.

 

اخبار مرتبط
وی در پیش‌بینی از آینده بازار طلا و سکه نیز گفت: پیش‌بینی قیمت طلا سخت است اما تجربه نشان داده همین مسیر کنونی ادامه داشته باشد از طرف دیگر رخداد سیاسی خاصی در عرصه جهانی به وجود نیاید می‌توان قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با اندکی کاهش یا افزایش را برای هر گرم طلا ببینیم.
سکه بهار آزادی طرح قدیم با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت روز کاری گذشته (پنجشنبه گذشته) ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان
قیمت سکه امامی نیمه فروردین ۱۴۰۳، از مرز ۴۰ میلیون تومان گذشت و پس از آنکه موفق شد رکورد تاریخی قیمت خود را تا ۴۵ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان بهبود ببخشد، تا الان زیر ۴۰ میلیون معامله نشده است. خرید سکه تمام از حراج مرکز مبادله در این وضعیت گزینه مناسبی به نظر می‌رسد،

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها