یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه تا پانزدهم تیرماه

24 خرداد 1401
تمدید مهلت ارائه اظهارنامه تا پانزدهم تیرماه

به گزارش بانک اول آقای علیزاده، مدیرکل امور مالیاتی استان  با حضور در استودیو خبر عصرگاهی سیمای مرکز قم با بیان اینکه تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بنا به درخواست اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا صورت گرفته است افزود: بر این اساس مودیان مالیاتی تا 15 تیرماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 60 درصد از مودیان استان اظهارنامه های خود را ارائه کردند گفت هرگونه برخورداری از هر نوع تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های قانونی نرخ صفر مشروط به ارائه اظهارنامه الکترونیکی در مورد مقرر قانونی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم  در ادامه به تسهیلات مالیاتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا جهت مشاغل آسیب دیده اشاره کرد و افزود گروه های دوم و سوم مشاغل که میزان فروش و ارائه خدمات آنها زیر یک میلیارد و 620 میلیون تومان است در قالب فرم تبصره از معافیت ها و تسهیلات مالیاتی بهره مند می شوند.

علیزاده گفت: تا پیش از این سقف تعیین شده درآمدی سال 1399 جهت تعیین میزان پرداخت مالیات، یک میلیارد و 80 میلیون تومان بود که بر این اساس مودیانی که تا 3 میلیون تومان بیشتر از این سقف مصوب در آمد داشته اند مالیات آنها همانند سال 1398 محاسبه می شود.

وی افزود بر همین مبنا افزایش سه تا شش میلیون تومانی شامل 4 درصد، شش تا 12 میلیون تومان 8 درصد و 12 میلیون به بالا هم مشمول 12 درصد افزایش مالیات نسبت به سال 1398 بودند.

وی  ادامه داد: مودیان و صاحبان مشاغلی که معتقدند از این سقف تعیین شده درآمد کمتری داشتند هم می توانند فرم های اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و پس از بررسی کارشناسی مالیات آنها محاسبه می شوند.

به گفته آقای علیزاده مودیانی که مشمول مالیات ابرازی می شوند مالیات آنها به صورت اقساط 5 ماهه بدون جریمه دوران تقسط محاسبه و قابل پرداخت است.

مودیان و صاحبان مشاغل جهت تکمیل اظهارنامه و ارسال فرم تبصره ماده 100 مالیاتی می توانند به آدرس اینترنتی ntr.tax.gov.ir  مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند. پس آنها تا 25 اردیبهشت مهلت دارند که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا بگیرند.
کارگران به اشتباه تصور می‌کنند اگر از مرخصی استحقاقی استفاده نکنند، تعداد این روز‌ها ذخیره می‌شود. اما طبق قانون فقط ۹ روز در سال می‌توان مرخصی استحقاقی را ذخیره کرد و مابقی آن بدون پاداش سوخت می‌شود.
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها