جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تیرماه واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
آیا مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تیرماه واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز انجام نشده و سازمان تامین اجتماعی زمان مشخصی را برای واریز آن اعلام نمی‌کند.

 

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

ولی در این واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آنها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود اما به آن عمل نکرد.

ویعنوان می‌کند که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند. او می‌گوید: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها