پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

مشاغل آسیب دیده از کرونا از تسهیلات مالیاتی برخوردار می شوند

24 خرداد 1401
مشاغل آسیب دیده از کرونا از تسهیلات مالیاتی برخوردار می شوند

به گزارش بانک اول بهروز مهدلو ، روز سه‌شنبه در آستانه ۱۶ تیر(روز مالیات) و آغاز هفته مالیات در گفت و گوی با ایرنا افزود: صدور، تجدید یا تمدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان تابستان سال جاری نیاز به استعلام و ارایه گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، نخواهد داشت.

وی افزود: صنوف بشدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا که فهرست آنها به تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا رسیده است از بخشودگی کامل جرایم مربوط به  تسلیم نکردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقیقی در موعد مقرر قانونی برای دوره‌های دوم و سوم سال ۱۳۹۹ برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد:  صنوف یاد شده، اقساط معوق و سررسید شده مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده طی سال ۱۳۹۹ آنان حداکثر تا امروز امهال می‌شود.

وی تاکید کرد: شناسایی و وصول مالیات از افرادی که برغم درآمد کلان مرتکب فرار مالیاتی می شوند از مطالبات بحق مردم و فعالان اقتصادی از ادارات امور مالیاتی است و این اداره اکنون به جایی رسیده است که می تواند مودیان مالیاتی را شناسایی و افراد متخلف را براحتی تحت پیگرد قرار دهد.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، اداره کل امور مالیاتی اصفهان تنها بر درصد کوچکی از پرونده های مالیاتی خاص متمرکز و امور مالیاتی استان با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

مهدلو بر ضرورت ارسال بموقع اظهارنامه اشخاص حقیقی و ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۰ تا پایان زمان تمدید شده امروز (۱۵ تیر)، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: سازمان مالیاتی بدنبال کسب رضایت مردم و فعالان اقتصادی است و بگونه ای عمل می کند که بتواند در زمینه رونق و جهش تولید کمک کند بنابراین انتظار دارد مودیان مالیاتی نیز با این سازمان همکاری کنند.

مهدلو با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‏‌های مستقیم و تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد اظهار داشت:  تمام اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر ۱۵۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، تا پایان امروز مهلت دارند تا از تسهیلات مالیات مقطوع برخوردار شوند.

وی افزود: این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مزبور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معافند و با استناد به قسمت اخیر تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ‏های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴، مالیات اشخاص موضوع این گروه از مودیان که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

وی تاکید کرد: خریداران سکه مکلفند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار داشت: تا پنج قطعه سکه مشمول مالیات نمی شود اما نسبت به مازاد پنج سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع و نهایتا نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۵۵ سکه به ازای هر قطعه ۱۶میلیون ریال مالیات مقطوع تعلق می گیرد.

وی افزود: در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را بصورت کامل تاآخرخرداد سال ۱۴۰۰ ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر تا 4ماه بصورت مساوی تقسیط می شود.

مهدلو خاطرنشان کرد: اشخاصی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت بیش از ۱۵۵ قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام و مشاغلی که حسب سوابق پرونده با مجوز صادره از سوی مراجع ذی ربط به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند.

وی ادامه داد: برای از بین بردن فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری دستگاه ها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و انتظار است که رسانه ها نیز در این راستا فرهنگ سازی کنند.

فرهنگسازی مالیاتی

 مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان نیز بعد از ظهر امروز به ایرنا اصفهان گفت: رسانه های استان در فرهنگ سازی مالیات نقش ارزنده ای دارند و تاکنون نیز عملکرد شایسته ای از خود در این زمینه برجای گذاشته اند.

محمدعلی علیخانی افزود: امروز رسانه ها باعث شده اند تا نگاه مثبت و سازنده ای به مالیات در میان مردم بوجود آید و امور مالیاتی نیز از ظرفیت خبرگزاری ها و مطبوعات در فرهنگسازی مالیاتی بهره برده است.

وی ادامه داد: مالیات یکی از پایه های مهم درآمد در کشورهای توسعه یافته است و در کشورهایی که فاقد نفت و صادرات هستند، درآمدهای خود را متکی بر مالیات کرده و سرپیچی از پرداخت آن را به علت فرهنگ سازی صحیح، جرم بزرگ تلقی می کنند.

وی تصریح کرد: برای فرهنگسازی مالیاتی فردا ۱۶ تیر ۲۰۰ خبرنگار نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در نشست خبری این اداره کل شرکت می کنند و در هفته فرهنگ سازی مالیاتی (۱۶ تا ۲۳ تیر) اقدام به تهیه گزارش های خبری در موضوع های جایگاه مالیات در عمران و آبادانی شهر، ایجاد شفافیت اقتصادی با ارتقا فرهنگ مالیاتی، هوشمند سازی و آگاهی بخشی تحولات نظام نوین مالیاتی برای اداره کل امور مالیاتی می کنند. 

اصفهان پس از تهران و قبل از خوزستان دومین استان پرداخت کننده مالیات در کشور است.

 سال گذشته حدود 8هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان درآمد مالیاتی وصول شد.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها