چهارشنبه, 2 آبان 1403 2024,October

اثر افت غیرمنتظره قیمت طلا برقیمت سکه امامی

24 خرداد 1401
اثر افت غیرمنتظره قیمت طلا برقیمت سکه امامی

به گزارش بانک اول، محدودیت های نوسان دلار، توجه سکه بازان را به سوی اونس طلا جلب کرده است. دیروز اونس طلا با قدرت خود را به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلار رساند و در مقطعی حتی به بالای محدوده هزار و ۸۱۰ دلار قدم گذاشت. چنین نوساناتی موجب شد که تقاضا برای خرید سکه در بازار بیشتر شود و این فلز گران بها خود را به بالای خط ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگرداند. «اقتصاد نیوز» نیز در گزارش دیروز صبح خود اشاره کرده بود که مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می تواند به عنوان نقطه ای برای برگشت فلز گران بهای داخلی عمل کند. در راه این برگشت، اونس طلا نقش اساسی بازی کرد و سکه توانست به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

سکه

با این حال، سکه در روزهای اخیر توان عبور از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نداشته است و همین مساله می تواند منجر به افزایش فروش های فنی در بازار سکه شود. در کنار این، دیشب اونس طلا در انتهای وقت به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری رفت و این افت غیرمنتظره در صورتی که در روز جاری جبران نشود، می تواند سکه را دچار نزول بیشتر کند. سکه دیشب در معاملات پشت خطی تا نقطه ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پایین رفت و همین عامل نیز انتظارات نزولی را تقویت بیشتری کرد. با اینحال، برخی از سکه بازان به افزایش بهای دلار خوشبین هستند.

بعضی از فعالان عنوان میکنند که به دلیل غیرمنتظره بودن افت اونس طلا،‌ ممکن است سکه بازان به بازار ارز وارد شوند و با خرید دلار از قیمت سکه حمایت کنند.

اخبار مرتبط
شایان ذکر است، خریدار موظف است در هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده از شعبه انتخاب‏ شده در سامانه، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300 هزار ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با تصمیم بانک مرکزی از هفته جاری، روزهای حراج هفتگی سکه به سه روز افزایش یافت و زین پس حراج های سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در مرکز مبادله برگزار خواهد شد. برهمین اساس نیز بیست و پنجمین جلسه حراج سکه طلا امروز چهارشنبه مورخ ۲ آبان ماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به حباب حدود یازده میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی، گفت: فروکش کردن تنش‌های منطقه می‌تواند تا حدودی قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها