ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

چگونگی بخشیده شدن جرائم مالیاتی

24 خرداد 1401
چگونگی بخشیده شدن جرائم مالیاتی

به گزارش بانک اول محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دستورالعمل بخشودگی جرائم مالیاتی چیز جدیدی نیست و طی ۳ سال اخیر اجرایی می‌شود، این روند مانند سنوات سال ۹۸ و ۹۹ صادر شده است که در این دستور العمل به منظور تسهیل و تسریع در وصول دستور‌های مالیاتی و جلوگیری از اعمال سلایق و همچنین کمک به فعالان اقتصادی برای برنامه ریزی بهتر برای نقدینگی تصویب شد.
وی افزود: این دستورالعمل که زیر نظر ستاد ملی کروناست و سال‌های پیش در دستور کار سران قوا بوده اعمال شده است و مهلت آن تا پایان ۱۴۰۰ است که دستور اجرای آن از ابتدای تیر ماه صادر شده است.

نکته‌ای که در این دستور العمل وجود دارد این است که هرگونه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده منوط به زمان پرداخت است، هرچقدر زمان بین پرداخت مالیات اصلی و جرایم غیر قابل بخشش طولانی‌تر شود در نتیجه درصد‌های بخشودگی هم کمتر خواهد شد و به ازای هرماه تاخیر ۲ درصد از این بخشودگی کسر خواهدشد.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها