یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

معامله‌گران چه پیش‌بینی از قیمت سکه دارند؟

24 خرداد 1401
 معامله‌گران چه پیش‌بینی از قیمت سکه دارند؟

به گزارش بانک اول قیمت سکه امامی از لحاظ ذاتی، ارزش خرید بالایی پیدا کرده است، ولی معامله‌گران تمایل زیادی به خرید فلز گرانبهای داخلی نشان نداده‌اند. عدم تمایل زیاد به خرید سکه موجب شده است که این فلز گرانبها، توان شکست محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از خود نشان ندهد.

اگر قیمت سکه نتواند از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند، فروشندگان فعال خواهند شد و ممکن است حباب سکه در مدار منفی قرار بگیرد.

 

در پایان  هفته گذشته، ارزش ذاتی قیمت سکه در حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود و فاصله‌ای ۴۰ هزارتومانی با قیمت بازار داشت. حباب ۴۰ هزار تومانی به راحتی می‌تواند درصورتی که سکه و دلار حرکت هماهنگی نداشته باشند، از بین برود. به صورت فرضی اگر قیمت دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان باقی بماند و سکه به محدوده۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برگردد، امکان صفر یا منفی شدن حباب فلز گرانبهای داخلی وجود خواهد داشت.

 

به گفته فعالان، در حالی که بخشی از معامله‌گران به دلیل نزدیک شدن قیمت سکه به محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، انتظار افزایش فروش‌ها و کاهش این فلز گرانبها را دارند، دسته دیگری از معامله‌گران معتقدند، بهترین زمان برای قرار گرفتن در موقعیت خرید است.

بر اساس گفته‌های بعضی  معامله‌گران، حباب سکه به تنها ۴/۰ درصد رسیده است و این به معنای ریسک پایین خرید فلز گرانبهای داخلی است. با این حال، تنها افت قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴هزار و ۸۰۰ کافی است که سکه‌بازان را دچار ضرر معنادار کند. در واقع بیشتر از حباب سکه، از نگاه برخی فعالان، علامت دلار اهمیت دارد.

اخبار مرتبط
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها