دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

مبلغ ودیعه وام برای موجر‌ها افزایش یافت

24 خرداد 1401
مبلغ ودیعه وام برای موجر‌ها افزایش یافت

به گزارش بانک اول، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردا در طرح‌های افتتاحی توسعه‌ای کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومام طرح افتتاح می‌شود که شامل ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی از پروژه‌های بازسازی راه به دلیل سیل سال ۹۸ است.

اسلامی گفت: در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور این توفیق را داشتیم که حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و آزادراه ایجاد کنیم؛ بخشی از آن افتتاح شده و بخشی از آن در ماه‌های آتی افتتاح می‌شود.

وی گفت: ۵۰ درصد ظرفیت آزادراه‌های کشور، ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور، ۴۰ درصد خطوط ریلی در دولت افزایش داشته است و ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده‌اند و ۳ استان دیگر نیز در ماه‌های آتی متصل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه تعیین سقف اجاره بها عنوان کرد: آمار رسمی ما نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه تعیین سقف اجاره بها بالای ۶۵ درصد کنترل شده و از اسباب کشی جلوگیری کرده است؛ همچنین این مصوبه در کلان شهر‌ها هم ۸۵ درصد موجب جلوگیری از جابجایی شده است؛ البته صاحبخانه‌هایی هم بودند که اجاره خود را افزایش ندادند.

او افزود: ضمانت اجرایی مهم آن شورا‌های حل اختلاف هستند که براساس گزارش شورا‌های حل اختلاف حدود هزار و ۱۰۰ شکایت به آن‌ها واصل شده که ۲۳۰ مورد از آن‌ها را دستور به تخلیه داده‌اند و ۸۶۰ مورد توسط شورای حل اختلاف پذیرفته نشده است که این حکایت از موفقیت این مصوبه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: ما مبلغ ودیعه وام را برای موجر‌ها افزایش دادیم؛ سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار و ۵ هزار میلیارد تومان دریافت و امسال حدود ۲۵۰ هزار خانوار برای وام در خصوص اجاره بها، ثبت نام کرده‌اند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ پیش بینی شده و این برای اولین بار بود که دولت در حوزه اجاره کمک کرده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا رستمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ..خواهشا خواهشا رسیدگی کنید چرا سایت ثپت نام قطع من خیلی مشکل برام پیش امده بخاطر اینکه نمیشه برای وام مستاجری اقدام کنم .ممنون از شما

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها