جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

واریزی های مهم هفته آخر دولت روحانی +جزییات

24 خرداد 1401
واریزی های مهم هفته آخر دولت روحانی +جزییات

به گزارش بانک اول واریزی‌های دولت در تیر ماه به پایان رسیده و فقط صندوق‌های بازنشستگی باید حقوق و مزایای بازنشستگان را واریز کند. واریزی بعدی دولت به حساب مردم چیست؟، واریزی بعدی که باید از سوی دولت انجام شود یارانه معیشتی است که به ماه بعد مربوط می‌شود. این یارانه معمولا در روز دهم هر ماه واریز می‌شود که قاعدتا باید در دو هفته بعد پرداخت شود.

 یارانه نقدی و معیشتی: در ماهی که روزهای پایانی آن می‌گذرد، دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اولین آن یارانه معیشتی بنزین بود که در روز ۱۰ تیر پرداخت شد و دومین نیز یارانه نیز ۴۵ هزار تومانی بود. این یارانه هم طبق روال ماه‌های گذشته در روز بیستم ماه جاری واریز شد.

 

سود سهام عدالت: همچنین قرار بود در این ماه مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود. واریز سود سهام عدالت با ترکیب جدیدی در هفته دوم تیر انجام شد. ۵۰ درصد اول این سود در روزهای پایانی اسفند گذشته واریز شد و قرار بود ۵۰ درصد دوم به صورت یکجا واریز شود که این کار صورت نگرفت.از ۵۰ درصد دوم، ۴۰ درصد به صورت سود نقدی و ۱۰ درصد باقی مانده به صورت سهام اختصاص داده شد. برخی از شرکت‌های سهام عدالت سهم خود را پرداخت نکردند و گفتند به جای آن به سهامداران سهم می‌دهند.
 
حقوق بازنشستگان: واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا پایان هفته بعد که با پایان تیر نیز همراه است ادامه دارد.

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان: همچنین قرار بود مابه‌التفاوت حقوق فروردین گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق تیر واریز انجام شود. اما این وعده نیز همانند وعده‌های قبلی اجرایی نشد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در روزهای گذشته گفته که امیدوار است به زودی واریز شود.

وام بازنشستگان: در پایان ماه گذشته به بیش از ۲۳ هزار بازنشسته لشگری و کشوری وام ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شد. قرار است در پایان تیر ماه نیز نوبت دوم این وام به بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر پرداخت شود.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها