شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

اگر جرقه بزرگی در کار نباشد قیمت طلا سقوط خواهد کرد

24 خرداد 1401
 اگر جرقه بزرگی در کار نباشد قیمت طلا سقوط خواهد کرد

به گزارش بانک اول هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1800 دلار قیمت دارد که نسبت روز گذشته 9 دلار کاهش را تجربه کرده است. هر اونس نقره نیز 25.02 دلار می باشد که پایین ترین قیمت چند ماهه این فلز گرانبها را نشان می دهد.

 

مهم ترین عامل حرکت نزولی طلا را می توان عدم وجود اخبار تحریک کننده برای افزایش قیمت آن دانست. طلا برای رشد قیمت نیاز به یک جرقه بزرگ داشته و در صورت عدم به وجود آمدن آن دچار سقوط بیشتر خواهد شد.

 

بازار های سهام جهانی همچنان در حال ادامه دادن به حرکت مثبت خود بوده و شاخص ها رشد خوبی را نشان داده اند. با این وجود نگرانی ها بابت گسترش بیشتر ویروس کرونا باعث احتیاط زیاد میان سرمایه گذاران شده و رشد آنها را کند تر می کند.

در میان افزایش احتیاط سرمایه گذاران و رو آوردن آنها به دلار، شاخص دلار ایالات متحده به بالا ترین سطح 3.5 ماهه خود دست یافته است و در نتیجه باعث کاهش قیمت کالاهای وابسته به آن مانند طلا شده است.

در این میان قیمت نفت نایمکس نیز پس از حرکت اصلاحی خود و سقوط به پایین ترین قیمت 5 هفته اخیر بار دیگر توانست رشد خوبی را از خود نشان داده و به نقطه 68 دلار بازگردد.

سرمایه گذاران در هفته پیش رو لازم است توجه بسیاری را به قیمت نفت خام داشته باشند چرا که می تواند آینده تورم و همچنین شرایط بازار های دیگر مانند بازار فلزات گرانبها را نشان دهد.

از نظر فنی طلا همچنان در روند افزایشی قرار داشته و نمودار ها هنوز شرایط صعودی را نشان می دهند. با این حال طلا برای باقی ماندن در شرایط صعودی لازم دارد تا در ادامه این هفته یک حرکت قوی افزایشی را از خود نشان دهد.

اولین مقاومت پیش روی طلا نقطه 1814 دلار می باشد که عبور از آن طلا را به سمت مقاومت بعدی خود در عدد 1825 دلار خواهد رساند. حرکت پایدار در بالای این سطح می تواند طلا را به سقف مقاومت خود در 1850 دلار برساند.

 

در طرف دیگر نمودار، طلا در نقطه 1795 دلار پشتیبانی شده و شکست در زیر این سطح می تواند ان را به نقطه حمایت بعدی در عدد 1791 دلار برساند. افت بیشتر طلا را به سمت کف قیمتی ان در 1775 دلار سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها