شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

تعطیلات تهران تمدید شده است؟

24 خرداد 1401
تعطیلات تهران تمدید شده است؟

به گزارش بانک اول انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اشاره به اینکه تعطیلی شش روزه تهران بنا به دستور ستاد ملی کروناست، گفت: «با توجه به اینکه ممکن است در آینده موجب خسارات در مسائل زیربنایی شود، امکان تمدید آن بعید است.»

البته استاندار تهران بر این باور است که فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پوشش گسترده واکسیناسیون تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی است. در حالی که تقریبا تمام محققان و متخصصان یک دست بر این باورند که راه برون رفت از این وضعیت واکسیناسیون عمومی است!

تعطیلی کوتاه‌مدت فایده‌ای ندارد

از سوی دیگر زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران درباره تعطیلی تهران گفته: «تعطیلی ناقص و کوتاه مدت فایده چندانی ندارد. تعطیلی کمتر از ۱۰ تا ۱۴ روز اثربخشی لازم را ندارد.»

تعطیلی ۶ روزه تهران بعد از اوج‌گیری دوباره کرونا در کشور و تهران صورت گرفت. معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران درباره وضعیت این روز‌های تهران گفته: «زمان ادامه این شرایط در تهران قابل پیش‌بینی نیست و حداقل تا دو هفته دیگر همین روند را داریم.»

نادر توکلی با بیان اینکه اوضاع در تهران خراب است، گفت: «به طور میانگین ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های تهران در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دارد. روزانه حدود ۲۰۰۰ بستری جدید داریم و همچنین حدود ۲۰ هزار مورد مراجعه به بیمارستان‌ها وجود دارد.» از سوی دیگر معاون اجرایی بیمارستان فیروزآبادی شهرری نیز گفته: «ورودی بیمارستان به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است.»

هفته گذشته ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد: «بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس‌جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.»

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شهر در کشور قرمز اعلام شده، و پیک پنجم کرونا را می‌گذارنیم. مجموع بیماران کووید ۱۹ نیز در کشور به سه میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

تجارت نیوز

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها