جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

اجاره کردن خودرو های بومی توسط مسافران دور زدن قانون است

24 خرداد 1401
اجاره کردن خودرو های بومی توسط مسافران دور زدن قانون است

به گزارش بانک اول فرار محدودیت های کرونایی و جریمه شدن روزانه به جایی رسیده است که شنیده می شود عده ای از مسافران شهر های شمالی کشور در شهرهای مقصد خود، خودرو هایی با پلاک های بومی اجاره می کنند و به قول معروف از این طریق، محدودیت های اعمالی را دور می زنند. در این میان حتی  خبر می رسد که این مسافران برای استفاده روزانه از خودرو های بومی با پلاک های آن منطقه حاضرند 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان روزانه هزینه کنند که خودرو های خودشان با استفاده از سیستم های هوشمند و کنترل های ایستگاهی پلیس جریمه نشود.

 

در این باره سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ا گفت: تردد خودرو های بومی در داخل شهرستان و استان منعی از نظر قانونی ندارد اما اینکه عده ای در شهر های مقصد خودرو های بومی را اجاره می کنند، زرنگی محسوب نمی شود و به نوعی دور زدن قانون است و این اقدام و عمل درشهر های دیگر اوج بی انصافی برای خود راننده، خانواده و هموطنان است.

او افزود: هر چه تردد ها افزایش پیدا کند به همان میزان انتشار ویروس افزایش پیدا می کند و ممکن است خود متخلفان را درگیر کند چرا که بار ها نیز چنین موضوعی دیده شده است./برنا

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها