یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و بازپرداخت حداکثر ۵ سال

24 خرداد 1401
پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و بازپرداخت حداکثر ۵ سال

به گزارش بانک اول آقای فرشاد حیدری در حاشیه افتتاح اولین صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت با بیان این که این صندوق از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاسیس شده است گفت: صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت به صورت الکترونیکی و بدون شعبه است.

وی با اشاره به این که تمام هموطنان در سراسر کشور می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند افزود: تمام جوانان تحصیل کرده و بقیه جوانان که جویای کارند می‌توانند به این صندوق مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت با بیان این که اولویت با مناطق کم برخودار است گفت: طرح ارائه شده از سوی جوانان بررسی می‌شود و در صورت دارا بودن شرایط وام قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

حیدری با تاکید بر این که اشخاصی که داوطلب ایجاد شغل هستند باید شرایط لازم را داشته باشند افزود: از جمله این شرایط اتمام تحصیلات، آماده بودن طرح برای ارائه و نداشتن مشکلات قانونی برای ایجاد شغل است.

وی در خصوص سقف وام گفت: براساس طرح‌های ارائه شده و سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، رقم وام متعاقبا اعلام خواهد شد، اما سقف آن ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت با تاکید بر این که این طرح تمام جوانان کشور با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی را دربر می‌گیرد افزود: زمان بازپرداخت وام متناسب با دوره برگشت سرمایه طرح‌ها است و با یک دوره وقفه و حداکثر ۵ سال خواهد بود.

حیدری گفت: این صندوق با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی تاسیس شده و متناسب با این سرمایه از امروز با انعقاد قرارداد با بنیاد برکت کار را آغاز خواهیم کرد.

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها