دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوش برای ۱۴ میلیون کارگر ایرانی؛ مالیات حق اولاد ، بن کارگری و حق مسکن و پاداش برداشته شد

24 خرداد 1401
خبر خوش برای ۱۴ میلیون کارگر ایرانی؛ مالیات حق اولاد ، بن کارگری و حق مسکن و پاداش برداشته شد

در این قانون اینطور آمده است : 

به گزارش بانک اول درآمد مشمول مالیات حقوق عبارت است از حقوق (مقرری یا مزد. یا حقوق اصلی) و مزایای مربوط به شغل اعم از مستمر و یا غیر مستمر قبل از وضع کسور و پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون.

تبصره- درآمد غیرنقدی مشمول مالیات حقوق به شرح زیر تقویم و محاسبه می‌شود:

(الف)- مسکن با اثاثیه معادل ۲۵ درصد و بدون اثاثیه ۲۰ درصد حقوق و مزایای مستمر نقدی (به استثنای مزایای نقدی معاف موضوع ماده ۹۱ این قانون) در ماه پس از وضع وجوهی که از این بابت از حقوق کارمند کسر می‌شود.

(ب)- اتومبیل اختصاصی با راننده معادل ۱۰ درصد و بدون راننده معادل ۵ درصد حقوق و مزایای مستمر نقدی (به استثنای مزایای نقدی معاف موضوع ماده ۹۱ این قانون) در ماه پس از کسر وجوهی که از این بابت از حقوق کارمند کسر می‌شود.

ج- سایر مزایای غیرنقدی معادل قیمت تمام شده برای پرداخت کننده حقوق

 

حالا با نامه وزارت کار کارگران از پرداخت مالیاتی که نباید پرداخت می کردند مستثنی شدند و این امیدواری وجود دارد تا سایر قوانینی که به معیشت کارگران ضربه می زند از پیش پای آنان برداشته شود .

 

خبر خوش برای ۱۴ میلیون کارگر ایرانی؛ مالیات حق اولاد ، بن کارگری و حق مسکن و پاداش برداشته شد

اخبار مرتبط
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.
مرخصی یکی از حقوق مهم کارگران و کارمندان است که به آنها اجازه می‌دهد تا در طول سال کاری خود برای مدتی مشخص از کار خود دور شوند و به استراحت و یا انجام امور شخصی خود بپردازند. محاسبه مرخصی استفاده نشده کار به دو روش کلی قابل‌انجام است که در این مقاله به شرح آنها پرداخته شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها