جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

خرید سکه فقط از مجاری رسمی

24 خرداد 1401
خرید سکه فقط از مجاری رسمی

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی در ارتباط با رسانه ملی گفت: با وجود هشدارهای متعدد اتحادیه طلا و جواهر و فعالان این بازار، همچنان شاهد خرید و فروش آنلاین طلا و خصوصا سکه به صورت اینترنتی و یا از دست فروشان و دلالان هستیم که بی شک تنها متضرران این اقدام، مشتریان اینگونه معاملات هستند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی طی هفته‌های اخیر فرصت مناسبی برای جولان سودجویان در این شرایط فراهم شده، یکی از این موارد، فروش اینترنتی و آنلاین سکه و یا افرادی است که پروانه فروش سکه را ندارند مواجه هستیم.

 

محمدولی اضافه کرد: طلا و سکه فلز گرانبهایی است و مردم دقت بیشتری داشته باشند و آنچه لازم دارند خریداری کنند و از فروشندگانی که مجوز و دارای پروانه کسب همان کالا را دارند مراجعه و خریداری کنند مثلا برای خرید طلا از سکه فروشان خرید نمایند ویا بلعکس برای خرید سکه از طلا فروشان خرید نکنند.

وی گفت: مشتریان مراقب باشند که سکه حتما دارای هولوگرام باشد و از دست و یا دلالان و افراد متفرقه خرید نکنند.

محمدولی افزود: خریداران طلا تمایل دارند که از نزدیک مصنوعات طلا را مشاهده و آن را امتحان کنند، اما در فضای مجازی این امکان وجود ندارد. در حال حاضر معاملات طلا و سکه در فضای مجازی از طرف نهاد خاصی رصد نمی‌شود بنابراین امکان رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: مسائلی مانند عیار طلا، وزن و نحوه تحویل در داد و ستد اینترنتی و مجازی طلا و سکه مطرح بوده که ساز و کاری برای آن‌ها شکل نگرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تاکنون برای دو هزار و ۹۰۰ واحد طلا فروش در شهر تهران پروانه کار صادر شده و یک هزار و ۵۰۰ پرونده نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد، اما تاکنون هیچ مجوزی برای معاملات طلا در فضای مجازی از طرف این اتحادیه صادر نشده است.

 

محمدولی، افزود: از سوی اتحادیه حدودا ۴۹ تا ۵۰ نفر به عنوان بازرسان با کارت شناسایی معتبر در سطح تهران هستند و از مردم هم درخواست می‌کنیم در صورت تهیه سکه و نداشتن هولوگرام و مشاهده هر گونه تخلف به اتحادیه مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها