جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۹ تیر1400

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۹ تیر1400

به گزارش بانک اول رشد دیروز قیمت سکه امامی برای معامله‌گران معنادار بود. سکه در شرایطی که بازارهای جهانی تعطیل بودند، به افزایش بهای ۴ دهم درصدی دلار، پاسخی ۹ دهم درصدی داد و همین عدم تناسب در رشد، زمینه ساز افزایش حباب فلز گران بهای داخلی شد.

دیروز بعدازظهر فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت بازاری آن به بالای مرز ۵ درصدی رفت. رشد حباب سکه، از نگاه بعضی فعالان،‌ به معنای آن است که معامله گران این بازار نسبت به آینده قیمتی طلا و دلار خوش‌بین هستند.

در صورتی که اتفاق های گفته شده رخ ندهد، سکه می تواند با سرعت قابل توجهی در مسیر نزولی قرار بگیرد. ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و در شرایطی که دلار و اونس طلا رشد معناداری را تجربه نکنند، فلز گران بهای داخلی به سوی همان محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

اتفاق دیگری که افزایشی‌های بازار سکه را امیدوار کرد، شکست محدوده مقاومتی ۱۱ میلیون و۲۰۰ هزار تومان بود. به باور تحلیلگران تکنیکال تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان می کند، شانس صعود در بازار سکه بیشتر است. شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود قیمت سکه به کانال ۱۰ میلیون تومانی شود.

 

در بازار امروز انس جهانی طلا همچنان در روند نزولی قرار داشت و باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد و افزایش قیمت دلار نتوانست مانع کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شود.

کارشناسان بازار عقیده دارند اگر روند نزولی انس جهانی ادامه پیدا کند و مقاومت آن شکسته شود و قیمت دلار صعودی نباشد، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با سقوط چشم‌گیری همراه می‌شود.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها