یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

دادستان موارد تخلف بانک‌ها را به ما اعلام کند

24 خرداد 1401
دادستان موارد تخلف بانک‌ها را به ما اعلام کند

به گزارش بانک اول محمدرضا جمشیدی با اشاره به نامه دادستان کل کشور به بانک‌ها و هشدار درباره عملیات بانکی منجر به ربا، گفت: همه بانک‌های خصوصی و دولتی در چارچوب عملیات بانکی بدون ربا که مورد تایید شورای نگهبان است فعالیت می‌کنند.

جمشیدی افزود: همه دستورالعمل‌های بانکی مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی است. اگر مورد تخلفی وجود دارد باید این موارد به ما اعلام شود تا بررسی، از آن‌ها شکایت و به دستگاه قضایی سپرده شود.

وی افزود: هرگونه عملیات بانک‌ها در سرفصل‌های حسابداری مشخص که از طرف بانک مرکزی تعیین شده ثبت می‌شود و عملیات ربوی جایی در سیستم بانکی دولتی و خصوصی ندارد.دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی گفت: در صرافی‌ها نیز فقط خرید و فروش ارز انجام و در سامانه نیز ثبت می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها بازرس قانونی و حسابرس دارند و همه صورت‌های مالی آن‌ها به دقت بررسی می‌شود، افزود: امروز در این خصوص نامه‌ای به دادستان کل کشور ارسال خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط
عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.
شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.
ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر 50 درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.
سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است. علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها