دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

علت سنگ اندازی بانک ها در پرداخت تسهیلات خرید مسکن چیست ؟

24 خرداد 1401
علت سنگ اندازی بانک ها در پرداخت تسهیلات  خرید مسکن چیست ؟

به گزارش بانک اول محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص جزئیات ساخت یک میلیون مسکن اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور باید هرچه سریع تر ساخت یک میلیون مسکن آغاز شود.

او افزود: از طرف دیگر از مجلس خواهش می کنیم که وزیران و تیم اقتصادی دولت را هرچه سریع تر تایید صلاحیت کنند تا به وظایف خود برسند و طرح ها زودتر اجرایی شوند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای سیستم بانکی تکلیف شده است تا بر اساس آن برای ساخت مسکن تسهیلات ارائه شود.

شایان ادامه داد: بانک مرکزی این حجم از تسهیلات را بین ۲۸ بانک و موسسات اعتباری تقسیم کرده است که سهم بانک مسکن از این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد است.

او تصریح کرد: در صورتی که ساخت مسکن را در کشور تسریع و تسهیل ببخشیم، بخش خصوصی با منابعی که در دسترس دارد، می تواند ۳۰۰ هزار واحد و بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد مسکن را ایجاد کند.

مدیرعامل بانک مسکن ابراز کرد: سود واحدهای بنیاد مسکن با نرخ ۵ درصد است که در روستاها و بافت های فرسوده ایجاد می شوند.

شایان در پایان اظهار کرد: از استانداری ها، شهرداری ها و دیگر ارگان ها خواهشمندیم که همکاری های لازم را داشته باشند که این اقدامات سریع به نتیجه برسند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها