پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی‌ها برای همه‌ی بازارها / هفته آینده منتظر چه اتفاقی در بازارها باشیم؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی‌ها برای همه‌ی بازارها / هفته آینده منتظر چه اتفاقی در بازارها باشیم؟

به گزارش بانک اول در خصوص آینده بازارهای بورس، ارز، طلا، سکه و خودرو کارشناسان و مسئولان پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند که به در ادامه تفکیک هر بازار آورده شده است.

اصلاح شاخص کل در کوتاه مدت و رشد تا ۲ میلیون واحد

شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید. به عقیده برخی از کارشناسان روند صعودی بازار در روزهای آینده با اندک تغییراتی رو به رو شود و به احتمال زیاد شاخص روند اصلاحی را داشته باشد.

 

همچنین کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که از سهم‌هایی که اصلاح زیادی در این مدت داشته‌اند استقبال شود. گروه‌های سیمانی و بانکی از دیگر سهم‌هایی هستند که احتمالا با اقبال مواجه شوند.

در خصوص شاخص کل نیست در پایان سال عدد دو میلیون واحد را پیش‌بینی شده است.

بازار دلار متاثر از اظهارات دولتمردان؟

سیگنالی که برای بازار ارز وجود دارد در خصوص اظهارات دولتمردان است. اظهارات محمد مخبر از برخی گشایش‌ها در بازار ارز و دسترسی به پول‌های بلوکه‌شده، با تایید رئیس‌جمهور همراه شد. این اظهارات زمزمه‌هایی از توافقی سیاسی را در بازار ایجاد کرده است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد، تحلیلگران فنی اعتقاد دارند که قیمت دلار د

ر یک ماه اخیر جهش زیادی را تجربه کرده است و نیاز به اصلاح قیمت دارد. اما در برابر این گروه دسته‌ای قرار دارند که معتقدند اتفاق معناداری برای تغییر جهت بازار رخ نداده است.

انس جهانی طلا را ارزان می‌کند؟

در خصوص طلای جهانی، قیمت انس جهانی در روز چهارشنبه سوم مرداد ۱۴ دلار کاهش یافت و در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و ۷۹۴ دلار معامله شد. همچنین قیمت طلا و سکه هم ثابت باقی ماند.

در واکنش به این تغییرات جهانی قیمت طلا و سکه در ایران تغییر نکرد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران رکود را برای آینده بازار فلزات طلایی در داخل پیش‌بینی کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز پیش‌بینی کرده که چنانچه در بازار ایران دلار روند کاهشی بگیرد و از بازار جهانی طلا تبعیت کند، قیمت طلا در هفته دوم شهریور روند ثابت دارد. ممکن است دامنه نوسان‌ها بین پنج تا ۱۰ هزار تومان باشد.

در بازار خودرو چه تحولی رخ می‌دهد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو گفته که قدرت خرید مردم کمتر از گذشته شده است. مطمئنا با تعیین وزرا تحولات خوبی در بازار خودرو رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت خودرو به ثبات برسد.

فعالان بازار خودرو نیز معتقد هستند که ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شده است. براساس گزارش مرکز آمار ایران بازار خودرو (کالاهای بادوام) در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها