جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

بازگشایی مدارس در ماه‌های آتی قابل قبول نیست / واکسن فایزر از آلمان می‌آید

24 خرداد 1401
بازگشایی مدارس در ماه‌های آتی قابل قبول نیست / واکسن فایزر از آلمان می‌آید

به گزارش بانک اول سید محمد پاک‌مهر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا کشور را درشرایط خاصی قرار داده است و پیک پنجم کرونا تمام گروه‌های سنی حتی اطفال و سنین دانش آموزان را درگیر کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا به رغم سویه‌های متفاوت، رفتارهای متعدد و غیر قابل پیش‌بینی از خود نشان داده است در نتیجه روش درمان قطعی نیز کشف نشده و ساخت واکسن ویژه سنین دانش آموزان یعنی زیر ۱۸ سال نیز در دست مطالعه و ساخت قرار دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مدارس در این مقطع زمانی قابل قبول نیست.

پاک مهر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزش و والدین را تا اول مهر به طور کامل انجام دهیم، در آن زمان نگرانی از بازگشایی مدارش کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: در راستای نگرانی‌های موجود مجلس جلساتی را با مسئولان امر برگزار خواهد کرد تا هنگام بازگشایی مدارس اطمینان خاطر داشته باشیم.

 

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان از واردات هفته ای ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت: واکسن سینوفارم و برکت به فراوانی در کشور یافت می‌شود. ما در زمینه واکسن با کمبود مواجه نیستیم. حتی هنگام واردات واکسن آسترازینکا و اسپوتنیک هر دو دوز با هم وارد شده است. لذا جای نگرانی بابت تزریق سر موعد واکسن دوز دوم وجود ندارد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات انجام شده با آلمان برای واردات واکسن فایزر تولید این کشور گفت: هماهنگی‌های لازم در دولت بین وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر برای واردات این نوع واکسن در دست انجام قرار دارد که البته بودجه لازم از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها