یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

۱۳ حقیقت ترسناک درباره کرونای «لامبدا»

24 خرداد 1401
۱۳ حقیقت ترسناک درباره کرونای «لامبدا»

به گزارش بانک اول کرونا این هیولای کوچک حالا هر چند وقت یکبار جهش پیدا کرده و با ظاهری جدید به قتل عام مردم دنیا مشغول می‌شود. در جهش اخیر، سویه لامبدا از دل این ویروس بیرون آمده است، سویه‌ای که به اعتقاد متخصصان خطرات آن قابل تصور نیست و اگر در جهان شیوع یابد احتمالا باید منتظر یک قتل عام گسترده باشیم.

کرونا لامبدا چیست؟

 

این نوع ویروس، مدلی جدید از کووید ۱۹ است که در ایالت متحده و آمریکای جنوبی گسترش یافته است. براساس اطلاعات موجود تا ۲۰ مرداد، هیچ اثری از این ویروس در ایران گزارش نشده است. با این همه، احتیاط شرط عقل است و باید تمامی جوانب را در نظر گرفت. این نوع ویروس که بانام C.۳۷ شناخته می‌شود، قابلیت انتقال بیشتری نسبت به کرونای دلتا دارد!

کرونای گونه لامبدا، که برای اولین بار در پرو شناسایی شد، همچنان در سرتیتر خبر‌ها قرار دارد؛ زیرا در چندین ایالت شناسایی شده است.

همانطور که گفته شد، نوع جدید ویروس کرونا «لامبدا» برای اولین بار در پرو بررسی و شناخته شد. نمونه‌هایی از آن نیز در تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی یافت شده است. این ویروس عامل ابتلای بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان جدید در آمریکای جنوبی بود. جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی تعداد زیاد موارد ابتلا به کرونا در پرو ظهور نوع لامبداست. اکنون ۹۷ درصد موارد ابتلا به بیماری در این کشور دیده شده است و بر اساس آمار تا به امروز صد و نود هزار نفر در کشور پرو به دلیل کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با جمعیت ۳۲ میلیون نفری این کشور کم نیست.

در ادامه ۱۳ حقیقت ترسناک را از این نوع ویروس مرور می‌کنیم:

۱. طبقه‌بندی شده به عنوان یکی از انواع کرونا

۲. مشاهده اولین مورد در کشور پرو

۳. شناسایی شده در حداقل ۴۰ کشور جهان

۴. افزایش سرایت‌پذیری

 

 

 

۵. افزایش مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌ها

۶. عفونت بیشتر نسبت به کرونای آلفا و دلتا

۷. درگیری بیشتر جوانان

۸. علایم اصلی کرونا با میزان درگیری بیشتر

۹. افزایش مقاومت سه برابری نسبت به واکسن

۱۰. کشنده‌تر از کرونا دلتا

۱۱. افزایش میزان ابتلا در بیماری‌های زمینه‌ای

۱۲. افزایش قابل توجه عفونت

۱۳. خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی

سایت طلا

اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.
در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (21) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌گردد.
در بخش سخت افزاری نیز استفاده دائمی از داده‌های تلفن همراه و همچنین اتصال مداوم بلوتوث گوشی به دستگاه‌هایی مانند ساعت یا هدفون می‌تواند دمای گوشی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فیلمبرداری یا فعال بودن مداوم دوربین گوشی نیز دیگر عاملی است که علاوه بر خالی کردن باتری گوشی می‌تواند دمای گوشی را به شدت بالا ببرد چرا که همزمان پردازنده و دوربین با یکدیگر فعالیت دارند و به این ترتیب دمای دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.
، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها