یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه 450 هزار تومانی در راه است / 10 برابر شدن یارانه عملی می شود؟

24 خرداد 1401
یارانه 450 هزار تومانی در راه است / 10 برابر شدن یارانه عملی می شود؟

وعده افزایش 10 برابری یارانه و پرداخت یارانه 450 هزار تومانی عملی می شود؟

به گزارش بانک اول چند روز پیش سید ابراهیم رییسی ريیس جمهور دولت سیزدهم آقای محسن رضایی را به عنوان معاون اقتصادی خود معرفی کرد.

کمتر از 3 ماه پیش بود که محسن رضایی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده پرداخت یارانه 450 هزار تومانی را با ذکر منابع پیشبینی شده ٬ اعلام کرد.

رضایی در آن زمان گفت :  با پولی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم می‌توانند در تولید نیز نقش ایفا کنند. یارانه 450 هزار تومانی در مرحله اول برای 40 میلیون نفر است که حداکثر طی دو سال به 60 میلیون نفر خواهد رسید؛ چرا که منابعی آزاد خواهد شد.

محسن رضایی

وی ادامه داد: من چهار پنج منبع برای یارانه مشخص کردم. البته بیشتر از این در برنامه دارم، اما این چیزهایی است که قطعا عمل خواهد شد. یکی از منابع صرفه‌جویی در صنایع بزرگ است. فولاد، سیمان و نیروگاه‌ها 25 درصد گاز طبیعی کشور را می‌بلعند که تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در مدیریت صنایع بزرگ که شامل صنایع فولاد، سیمان و 65 نیروگاه است، 50 هزار میلیارد تومان در سال آزاد می‌شود. این صرفه‌جویی به تولید آنان ضربه‌ای وارد نخواهد کرد. به قدری در مصرف سوخت اسراف می‌شود و هیچ نظارتی نیز وجود ندارد که به راحتی و ظرف چهار پنج ماه اول می‌توان این پول را به دست آورد.

رضایی بیان کرد: منبع دوم صرفه‌جویی در حیف و میل کردن پول‌هایی است که دولت با عنوان ارز 4200 تومانی اختصاص داد. ارزهای 4200 تومانی را بردند، اما کالا وارد نشد. تجربه نشان داده که یک سیستم مافیایی وجود دارد که سی درصد ارز 4200 تومانی را می‌برد و کالا وارد نمی‌شود. حدود 4 میلیارد دلار در اینجا می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم.

وی اضافه کرد: با پول مردم مافیای گردن‌کلفت تربیت شده است. از 31 میلیارد دلار که در سال‌های 97 تا 99 صرف واردات نهاده‌های دامی شد، 12 میلیارد یورو پرونده دارد و مرتب ادامه داشته است. کالایی که با پول دولت خریداری می‌شود و آن کالا دولتی است، به جای اینکه توسط دولت توزیع شود، به دست دیگرانی برای توزیع داده می‌شد که این مافیا شکل می‌داد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سیستم اقتصاد ایران به سلطان‌پرور تبدیل شده است؛ سلطان‌های مافیایی که ده نفر هستند و حیف و میل می‌کنند. دولت هم نظارت ندارد و می‌گوید بازار آزاد است. این واقعاً بازار آزاد است؟ بازار آزاد قواعد، نظارت، تشکیلات و سیستم‌های خودکنترلی دارد. هرکسی بیشتر از حدی وارد معامله بشود چون وارد حیطه انحصار شده است، جلویش را می‌گیرند.

رئیس جمهور، با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.

محسن رضائی میرقائد متولد سال ۱۳۳۳ مسجد سلیمان و دانش آموخته مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است که فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۱۶ سال(۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶) و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۷۶ تاکنون را در سوابق اجرایی و مدیریتی خود دارد.

حال باید دید آیا آقای رضایی که مدافع سرسخت افزایش مبلغ یارانه نقدی و رساندن آن تا سقف 450 هزار تومان است ٬ با توجه به اینکه معاون اقتصادی رییس جمهور شده است ٬ نسبت به 10 برابر شدن یارانه نقدی اقداماتی انجام میدهد یا خیر؟

اخبار مرتبط
اولین و مهم‌ترین نکته برای افزایش عمر مایکروفر، تمیز کردن منظم آن است. باقی‌مانده‌های غذا و چربی‌ها می‌توانند به دیواره‌ها و قطعات داخلی مایکروفر آسیب بزنند. برای تمیز کردن، می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید.
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها