دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

درخواست از بانک‌ها برای تسهیل ضمانت وام ودیعه

24 خرداد 1401
درخواست از بانک‌ها برای تسهیل ضمانت وام ودیعه

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده در خصوص وام ودیعه مسکن توضیح داد: تا کنون ۸۷۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی مدارک خود را تکمیل کرده‌اند و به شعب بانکی معرفی شده‌اند.

او در خصوص سقف اعطای وام گفت: میزان اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده ۱۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این سقف پر شود انتهای طرح خواهد بود اما تا زمانی که سقف پر نشود محدودیتی در پرداخت نداریم.

محمودزاده گفت: همه مستأجران که اجاره نامه رسمی با کد پیگیری دارند و خانواده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند البته این وام به خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال هم تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: کسانی که سال قبل این تسهیلات را گرفته‌اند تا زمانی که تسویه نکنند نمی‌توانند دوباره دریافت کنند.

این مقام مسئول در خصوص گلایه بعضی مستأجران از شرایط ضمانت این وام با اشاره به تسهیل ضمانت وام ودیعه، توضیح داد: به بانک‌ها توصیه شده با حداقل ضمانت‌های ممکن باید اقدام به پرداخت وام کنند اما قوانین داخلی بانک‌ها متفاوت است.

 

ایشان افزود: در حال حاضر سرعت پذیرش و پرداخت تسهیلات بهتر شده و توصیه ما این بوده که شرایط تسهیل شود.

محمودزاده گفت: از زمانی که افراد در سامانه ثبت نام کنند و مدارک را تکمیل کنند تا معرفی آنها به بانک کمتر از ۲۴ ساعت زمان طول می‌کشد.

اخبار مرتبط
افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. مدت سپرده گذاری و میانگین حساب متقاضی دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتواند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند.
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سعید دیناران
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا بانکها اقساطی رو که اعلام کردن رو میگن تصویب نشده به کجا باید اعلام کنیم مثلاً برای وام ۲۵ میلیونی اعلام شده که اقساط ماهانه ۴۶۶تومن هستش ولی به بانک که مراجعه میکنی میگه قسطش ماهانه ۱۲۰۰۰۰۰تومن هستش علت کجاست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها