پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار مهم به دارندگان سکه/ ضرر جبران ناپذیر در کمین بازار سکه

24 خرداد 1401
هشدار مهم به دارندگان سکه/ ضرر جبران ناپذیر در کمین بازار سکه

به گزارش بانک اول معامله گران سکه در انتهای هفته بیشتر فروشنده شدند. این موضوع موجب شد که فلز گران بهای داخلی یک بار دیگر مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست بدهد. با این حال، سکه در هفته های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند.

به نظر می رسد که معامله گران کاهشی در روز پنج شنبه سعی کنند که از جو اخبار مثبت برای نزول قیمت سکه به زیر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان استفاده کنند. با این حال، اگر امروز حمایت یاد شده شکسته نشود، سکه خواهد توانست بار دیگر به بالای مرز ۱۲میلیون تومانی بازگردد.

 

پیش بینی جدید از قیمت سکه

 

به باور بیشتر تحلیل گران فنی، شکست خط حمایتی بازار سکه بستگی به نوسانات بازار ارز دارد. اگر در بازار ارز، اسکناس آمریکایی حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، کار کاهشی های بازار سکه بسیار آسان خواهد شد. در واقع با از دست رفتن حمایت۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، دارندگان سکه ضرر قابل توجهی را متحمل خواهند شد.

 

اثر اونس طلا بر سکه

دیشب در بازارهای جهانی اونس طلا بار دیگر به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل در روز جاری به عنوان متغیری کاهنده در بازار فلزگران بهای داخلی عمل خواهد کرد. سکه تنها در صورتی که دلار بتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت کند، توان مقاومت در برابر نیروهای نزولی را خواهد داشت.البته برخی از تحلیل گران عنوان می کنند که حباب فلز  گران بهای داخلی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل، سکه توان افت زیاد قیمت را نخواهد داشت./اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها