جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی شهریور 1400 + مبلغ واریزی

24 خرداد 1401
زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی شهریور 1400 + مبلغ واریزی

به گزارش بانک اول ساعت 24 چهارشنبه 31 شهریور 1400 زمان واریز مستمری  بهزیستی خواهد بود و این مستمری به حساب بانک رفاه ثبت شده در بهزیستی واریز می رسد. طی ماه های گذشته تاخیر در پرداخت مستمری مددجویان گلایه آنها را به دنبال داشته است. میزان مستمری برای خانواده یک نفره 350 هزار تومان و برای خانواده 5 نفره و بیشتر یکی میلیون و 100 هزار تومان است.

 

زمان واریز مستمری بهزیستی + مبلغ

مستمری مددجویان بهزیستی چهارشنبه این هفته واریز خواهد شد. میزان این مستمری بر اساس اعداد اعضای خانواده متفاوت است و به قرار زیر است:

یک نفره 3500000 R

دو نفره 5000000 R

سه نفره 7000000 R

چهارنفره 9000000 R

پنج نفره 11000000 R

 

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

امسال مستمری مددجویان بهزستی تا 70 درصد افزایش یافته است. اوایل اردیبهشت ماه بود که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش متوسط 70 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد. در این بین امروز مدیرکل بهزیستی فارس گفته: با ابلاغ نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای بهبود معیشت مردم افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ در اولویت اجرا قرار گرفت. اولویت پرداخت مستمری بهزیستی با مددجویان سرپرست خانوار و افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید است و گفته شده با اعمال افزایش 70 درصدی اعمال شده مستمری خانوارهای تک نفره به 350 هزار تومان، خانواده دو نفره 500 هزار تومان، خانواده 4 نفره 900 هزار تومان و خانواده 5 نفره و بیشتر به یک میلیون و 100 هزار تومان خواهد رسید. مستمری مدد جویان تحت پوشش بهزیستی معلولان و ناشنوایان سرپرستان خانوار واریز می شود.

 

افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.دکتر قبادی دانا با اشاره به ماده۷۹ قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال های گذشته مستمری مددجویان افزایش هایی داشته است ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است.وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

 

افزایش ۸ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رییس سازمان بهزیستی گفت: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها