چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

ظرفیت وام ودیعه مسکن تکمیل شد؟

24 خرداد 1401
ظرفیت وام ودیعه مسکن تکمیل شد؟

به گزارش بانک اول بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.

طبق اطلاعات سامانه وام ودیعه مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir/loan-applicant/register/terms، به متقاضیان ساکن در تهران ۷۰ میلیون تومان، متقاضیان ساکن کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و متقاضیان از سایر شهر‌ها مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

همچنین حدود ۱۸ بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند. اما سقف اعتبار هر کدام از این بانک‌ها متفاوت است.

با فرض این که به طور میانگین به هر متقاضی ۴۵ میلیون تومان وام پرداخت شود باید حدود ۲۲۲ هزار متقاضی وام بگیرند که به گفته معاون وزیر راه تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد سقف پرداخت وام ودیعه مسکن برخی از این بانک‌های عامل پر شده و برخی از مراجعان برای دریافت وام خود به در بسته خورده‌اند.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه  تاکید می‌کند که تکمیل ظرفیت وام ودیعه مسکن صحت ندارد. او می‌گوید: بودجه پرداخت وام به مستاجران نسبت به پارسال دو برابر شده و هنوز وامی به آن صورت پرداخت نشده که بانک‌ها بگویند ظرفیت تکمیل شده است.

 

او در خصوص کسانی که بانک‌ها مراجعه می‌کنند و با در بسته روبه‌رو می‌شوند می‌گوید: اگر ظرفیت‌ها تکمیل شده بود که در سامانه به متقاضی وام اجازه ثبت درخواست داده نمی‌شد، بنابراین بانک‌ها موظف هستند که به متقاضیانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند پاسخگو باشند.

محمودزاده همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که پاسخگویی در این حوزه به بانک مرکزی مربوط می‌شود و باید به مشکل مردم رسیدگی کند. همچنین اگر ظرفیت‌ها تکمیل شده بانک مرکزی باید در نامه‌ای به وزارت راه اعلام کند که تاکنون چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است.

اخبار مرتبط
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .
مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است. نکته مهم: شرایط اعلامی پرداخت وام خودرو در زیر توسط بانک ها ممکن است تغییر کرده باشد.برای اطلاعات تکمیلی به بانک مربوطه مراجعه فرمائید.
این طرح در راستای استقرار بانکداری جامع و توسعه خط کسب و کاری بانکداری شرکتی و تجاری و تمرکز بر مشتریان و معتبر طراحی شده است. این محصول قابلیت بهره برداری برای کلیه مشتریان حقیقی به صورت انفرادی یا پرسنل معرفی شده سازمان ها و شرکت ها به عنوان خریدار را دارا می باشد. با توجه به مزیت های رقابتی محصول بهین کارت ۲ نسبت به محصولات مشابه رقبا، این محصول می تواند به عنوان ابزار کارا مورد بهره برداری قرار گیرد.
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها