پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بازار متعادل طلا و سکه /خرید و فروش طلای دست دوم غیرقانونی است

24 خرداد 1401
بازار متعادل طلا و سکه /خرید و فروش طلای دست دوم غیرقانونی است

به گزارش بانک اول ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: در حال حاضر معاملات طلای دست دوم انجام می شود، ولی  این امر به صورت عام از نظر قانون خلاف است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از شهر‌ها برای آن کد هم در نظر گرفته اند و جدا از مسائل  اقتصادی‌، معامله طلای دسته دوم از نظر پزشکی و بهداشتی  مضراتی دارد.

محمد ولی گفت: زیورآلات طلا که در کشور ما به هر صورت  تولید می شود و مورد استفاده  قرار می گیرد، زمانی کارایی خود را از دست می دهد و مجددا باید  وارد  چرخه ذوب طلا قرار بگیرد،  احیا و برای تولید آماده شود.اگر ما طلا را طی سال‌های سال  دست به دست بچرخانیم و دوباره داخل  ویترین بگذاریم عملا در حال  مبارزه  با کارگاه داری و تولید و  اشتغال هستیم. 

محمد ولی گفت :متاسفانه این موضوع در بعضی از شهرها  مورد موافقت اتحادیه ها قرار گرفته و حتی مجوز هم برای آن صادر می کنند در حالی که  قیمت  این اجناس  ارزانتر نیست و در خیلی موارد  با قیمتی همانند  کار نو  می فروشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار گفت:بازار در  چند روز گذشته  مقداری کاهشی بوده و امروز هم ثبات نسبی داشته است. 

او افزود: هر اونس جهانی طلا هم اکنون ۱۷۶۶ دلار و ۴۰ سنت و هر اونس نقره ۲۲ دلار و ۴۶ سنت است.

محمد ولی گفت : همچنین امروز قیمت سکه طرح قدیم،  ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان  و سکه امامی ۱۱,۶۴۰,۰۰۰ تومان است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها