شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

شروع ثبت نام در طرح جهش مسکن از دو هفته دیگر /پرداخت وام با سود ۵ درصدی

24 خرداد 1401
شروع ثبت نام در طرح جهش مسکن از دو هفته دیگر /پرداخت وام با سود ۵ درصدی

به گزارش بانک اول معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از دو هفته دیگر ثبت نام برای واحدهای طرح جهش مسکن آغاز می‌شود گفت: برای حدود ۴ میلیون واحد تامین زمین شده و قیمت واحدها بر اساس نرخ تمام شده است؛ تلاش می شود حداکثر کمکهای دولت به دهکهای اول تا سوم اختصاص پیدا کند.

محمود محمودزاده در نشست خبری تشریح قانون تولید و سامانه املاک و مسکن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار است در برنامه اجرایی قانون جهش تولید وام با چه سودی پرداخت شود اظهار کرد: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن هنوز تصویب نشده و احتمالاً طی هفته آینده یا دو هفته آینده در شورای عالی مسکن مطرح و تصویب می شود.

وی تاکید کرد بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی وام با عدد قابل قبولی که در توان پرداخت گروههای هدف باشد اعطا خواهد شد و این رقم برای دهک های کم درآمد 5 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در راستای مساعدت حداکثری دولت در سود نحوه واگذاری زمین و مصالح ساختمانی برای دهک های اول، دوم و سوم منظور خواهد شد. در برنامه اجرایی  قانون جهش تولید، پرداخت وام با سود 5 درصد برای دهکهای اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مبلغ وام پرداختی در طرح تولید گفت: وام های پرداختی متفاوت بوده و بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود ضمن اینکه کارمزد نیز برای دهک های درآمدی متفاوت است. در مجموع عدد وام و کارمزد ثابتی در تهران برای اجرای قانون جهش مسکن نخواهیم داشت. اجازه بدهید پس از تصویب رقم تسهیلات را اعلام کنیم.


 

اخبار مرتبط
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها