یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

مجلس بر امضاهای طلایی خط بطلان کشید

24 خرداد 1401
مجلس بر امضاهای طلایی خط بطلان کشید

به گزارش بانک اول محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «با تصویب نهایی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، مجلس شورای اسلامی بر لابی‌های انحصار پیروز شد و بر رانت‌های شغلی، حلقه‌های بستۀ صنفی و امضاهای طلایی خط بطلان کشید.

 

‌این ⁧‫انحصارشکنی‬⁩، یادگاری است از مجلس یازدهم، برای تمام کسب‌وکارهایی که در آینده به ⁧‫اقتصاد ایران‬⁩ رونق خواهند داد.»

امروز بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس تمام شد، یکی از مصوبات مجلس این بود که دیگر «سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون وکالت نخواهد شد.»

اخبار مرتبط
«امضا» كردن پول توسط دو عضو تيم اقتصادي يك دولت نوعي نمادسازي براي دفاع از حيثيت پول است. اساسنامه بانك مركزي به صراحت نخستين وظيفه اين بانك، حفظ ارزش پول ملي عنوان شده و رييس كل بانك مركزي با امضاي اسكناس، خود را به اين وظيفه متعهد مي‌كند. اما در ايران چه اتفاقي افتاده است؟
کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند. پس آنها تا 25 اردیبهشت مهلت دارند که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا بگیرند.
کارگران به اشتباه تصور می‌کنند اگر از مرخصی استحقاقی استفاده نکنند، تعداد این روز‌ها ذخیره می‌شود. اما طبق قانون فقط ۹ روز در سال می‌توان مرخصی استحقاقی را ذخیره کرد و مابقی آن بدون پاداش سوخت می‌شود.
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها