دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

ورود قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به مرحله اجرا

24 خرداد 1401
ورود قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به مرحله اجرا

به گزارش بانک اول علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی گفت: موضوع پایانه‌های فروشگاهی موضوعی است که از سال ۹۸ تصویب و برای اجرای آن دو پلتفرم تعریف شده است که  یکی از آن ها  پلتفرم فروشگاه‌ها و دومی پلتفرم سامانه مودیان است.

او ادامه داد: پایانه‌های فروشگاهی، در سه بخش فعالیت‌های اقتصادی و معاملات با دولت و فروشگاه‌هایی که به مصرف کننده نهایی فروش دارند، قرار داده می شوند.

علیزاده گفت: در قانون مالیاتی نیز بحث مالیات بر عایدی سرمایه تعریف نشده است. در سازمان امور مالیاتی، سامانه‌ای تاکنون وجود نداشته است و هیچ گونه مکانیزمی برای این موضوع طراحی نشده بود. از زمانی که این قانون ابلاغ شده، ادامه طراحی سامانه مودیان را به شکلی که بشود در لبه فعالیت‌های مالی اقتصادی از طریق صدور صورت حساب‌های الکترونیکی به شکلی که مطلوب باشد و به درستی به سازمان منتقل شود، ایجاد کردیم.

او ادامه داد: این مسئله در سامانه‌ها در حال حاضر ایجاد شده است. مسئله بعدی این است که همه فعالان اقتصادی باید در این سامانه ثبت نام کنند و بر مبنای ثبت نامی که در سامانه انجام می دهند با فراخوانی که می شود برای صدور صورت حساب‌های الکترونیکی خود مراجعه کنند.

علیزاده گفت: ظرفیت‌های لازم برای ثبت نام کلیه فعالان اقتصادی در این سامانه ایجاد شده است و به زودی موضوع فراخوان را برای ثبت نام اعلام خواهیم کرد و گام بعدی بعد از ثبت نام ،موضوع عضویت در این سامانه و صدور صورت حساب الکترونیکی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازو کار‌های لازم برای این کار ایجاد شده است. در مرحله پیاده سازی و استقرار قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که بحث اصلی ما پایانه‌های فروشگاهی است، استاندارد‌های کارکردی آن پایانه‌ها تعریف شده و به تایید دو وزیر مربوطه رسیده است.

او در پایان گفت: همچنین با مکانیزمی که دیده شده است، حافظه مالیاتی به این پایانه اتصال پیدا می کند و بر اساس آن صورت حساب الکترونیکی صادر می شود که به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها