جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش دستمزد کارگران به ۷ میلیون تومان شدنی است

24 خرداد 1401
افزایش دستمزد کارگران به ۷ میلیون تومان شدنی است

به گزارش بانک اول ولی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به اینکه مهمترین کار و اولویت برای دولتی که شعار آن عدالت و بهبود معیشت بوده و رویکرد تحولی نسبت به وضعیت معیشت دارد می‌توان امیدوار بود این افزایش دستمزد انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به منظور حفظ عزت و کرامت بازنشستگان این مهم باید در بودجه سنواتی دولت آورده شود گفت: یکی از منابعی که می‌تواند کمک حال تامین منابع این افزایش پرداخت باشد بحث بیمه‌ها و شرکتهای متعلق به بازنشستگان و منابع حاصل از جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی و... است.

اسماعیلی بیان داشت: به منظور بررسی بحث تعیین هزینه معیشت خانوار‌های کارگر و برای اجرایی شدن قانون کار کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شده است که با توجه به کوچک شدن سفره کارگران و افزایش هزینه‌های مواد غذایی پیگیری‌هایی برای افزایش قیمت سبد هزینه خانوار و دستمزد کارگران در دست بررسی است.

** اتمام حجت با وزیر برای در اولویت قرار گرفتن معیشت کارگران

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مقرر است این کمیته مصوبات خود را جهت اجرایی شدن به وزیر ارائه دهد و با وزیر اتمام حجت شده است که یکی از مهمترین اقدامات و اولویت اصلی باید بحث رسیدگی به معیشت کارگران و بازنشستگان باشد و کارهای دیگر ذیل این موضوع باید انجام شود که خوشبختانه وزیر بر اهمیت این موضوع واقف بوده و این مهم را پذیرفته است.

وی اظهار داشت: برای بحث ارزیابی تعیین رقم سبد معیشت کارگران در شورای عالی کار پیگیری‌های انجام شده که منتج به نتیجه شده و مقرر است که فردا کمیته‌های فرعی شورای اشتغال جلسه‌ای برگزار کنند و تا هفته آتی جمع بندی‌ها انجام و اعلام شود که این امر بیانگر مصمم بودن دولت در پیگیری امور کارگران است چرا که در دولت قبل طی دو سال تنها یک جلسه برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: مجلس در جهت خدمت به قشر عزتمند بازنشسته پیگیری‌های لازم را برای پرداخت بسته‌های حمایت معیشی و پرداخت کارت‌های معیشت به بازنشستگان و افزایش پلکانی سبد هزینه خانوار و... را در دستور کار دارد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود نمی‌توان تورم 45 درصد را حل کرد ولی تلاش می‌کنیم با افزایش پلکانی دستمزدها از وضعیت موجود خارج شویم تا در بحث کالاهای اساسی شرمنده مردم نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: سال قبل نیز با کمک تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی تا آنجایی که منابع دولت اجازه می‌داد افزایش دستمزد‌ها برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری حدود 90درصد و برای بازنشستگان تامین اجتماعی نزدیک به 37 درصد انجام شد.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها