ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ازدواج دو برابر خواهد شد؟

24 خرداد 1401
وام ازدواج دو برابر خواهد شد؟

به گزارش بانک اول حسین حاتمی معتقد است رقم وام ازداج باید در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند و دولت روی این بخش متمرکز شود. به گفته حاتمی، شاید تمرکز در این حوزه نتیجه خوبی را رقم بزند. وی با اشاره به این موضوع که بهتر است یک بار کف نیاز جوانان با وام، مساعدت، کمک دولت و … برآورده شود، بررسی قانون تسهیل ازدواج را تا پایان سال لازم دانست تا این مسئله نیز تعیین تکلیف شود. به گفته این عضو کمیسیون مجلس، بیشتر تاکید روی پرداخت وام سهل الوصول است و این موضوع باید در بودجه سالیانه پیش بینی شود.

رویکرد کمیسیون اجتماعی مجلس بیشتر در حوزه جوانان و تسهیل ازدواج آنان است. به نظر حاتمی بهتر است قانون تسهیل ازدواج را در قالب یک طرح یا سند چشم انداز در نظر گرفت و بررسی کرد.

 

مشکل اصلی جوانان برای دریافت وام ازدواج کنونی

امسال وام ازدواج جوانان تا مبلغ 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا با توجه به تورم و شرایط موجود، مقداری فشار مالی کم شود.امابرای دریافت این نوع وام داشتن یکسری شرایط اولیه لازم است. ایرانی بودن، شرایط سنی، داشتن کد ملی و پستی، داشتن ضامن معتبر مطابق قوانین بانک عامل و… از جمله شرایط لازم برای فرآیند وام ازدواج جوانان محسوب می‌شود.

با این حال جوانان متقاضی این نوع وام معتقدند که سنگ اندازی‌های مداوم بانک‌ها دریافت آن را سخت‌تر کرده است. در واقع طبق گفته بعضی از زوجین متقاضی، بانک‌ها در این مورد به صورت سلیقه‌ای رفتار کرده و برای ضامن معمولا با این گروه همکاری لازم را ندارند. بانک‌ها به بهانه اطمینان از تضمین‌ها، وجود بیشتر از یک ضامن را برای پرداخت وام درخواست می‌کنند و این مسئله اصلی‌ترین چالش متقاضیان وام‌ ازدواج است.

اخبار مرتبط
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش گفته شده مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.
مهرداد بذرپاش با یادآوری افزایش وام مسکن شهری به ۵۵۰ و روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد:‌ نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است. وی با بیان این‌که سال گذشته تسهیلات بانکی در بافت فرسوده با ضعف روبه‌رو بود، ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم این تسهیلات با افزایش مواجه شود و در کنار تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی قرار بگیرد.
وی با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.
خانواده شهدا و مفقودالاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگان می توانند از تسهیلات رفاهی دولت و سازمان های مربوطه بهره مند شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها