یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

همه چیز درباره محدودیت تردد شبانه شهری و بین شهری

24 خرداد 1401
همه چیز درباره محدودیت تردد شبانه شهری و بین شهری

به گزارش بانک اول بنابر اعلام خودرو 45، این درخواست با توجه به کاهش بار ترافیکی پایتخت مطرح شده و انتظار می‌رود مورد موافقت قرار بگیرد. پیش از این نیز مطرح شده بود طرح محدودیت تردد شبانه شهری نه تنها در مهار شیوع ویروس کرونا موثر نبوده است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد موانع در کسب‌وکار برخی اصناف شده است. از این رو محدودیت تردد بین شهری باید با تغییراتی مواجه شود. به دنبال این تغییر بدون شک تغییراتی نیز در نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری ایجاد خواهد شد.

 محدودیت تردد بین شهری

در روزهای کرونایی نحوه تردد خودروها با تغییراتی همراه شد. اگر چه در هر مقطع از زمان برخی سخت‌گیری‌های بیشتر در خصوص محدودیت تردد بین شهری خودرو اعمال شد اما به نظر می‌رسد طی روزهای آینده تا حدودی از حجم محدودیت‌ها کاسته شود.

درباره محدودیت تردد بین شهری می‌توان گفت تا به امروز جریمه تردد «از» و «به» شهرهای نارنجی به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این جریمه‌ها قرار است به عنوان اهرم بازدارنده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عمل کند. محدودیت رفت و آمد بین شهری خودرو همچنان ادامه دارد. همچنین که جریمه تردد «از» و «به» شهرهای قرمز یک میلیون تومان تعیین شده است. همچنین جریمه‌های مشابهی نیز برای محدودیت تردد در تهران در نظر گرفته شده است.

محدودیت تردد شبانه شهری

محدودیت تردد شبانه در تهران و سایر شهرها، از پاییز ۹۹ اعمال شد و اکنون با گذشت بیش از شش ماه از اجرای این طرح، هنوز منع تردد شبانه در اکثر شهرهای کشور در حال اجراست. از پاییز سال ۹۹ که دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیرد تا به امروز، همچنان در تهران و سایر شهرها محدودیت‌های تردد شبانه اعمال می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت تردد شبانه در شهرهای قرمز، تا زمان فروکش کردن موج‌های چهارم و پنجم کرونا ادامه خواهد داشت. این در حالی است که شاید تا روزهای آینده محدودیت تردد شبانه با تغییراتی همراه شود.

 به تازگی اعلام شده که تردد شبانه ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد، متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. همچنین برای ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

 درباره مجوز تردد بین شهری

برای بسیاری از شهروندان این مساله جای سوال است که چگونه می‌توان برای تردد بین شهری مجوز گرفت؟ محدودیت تردد شبانه حتی در زمان تغییر رنگ شهرها ادامه دارد اما این گزینه هم برای شهروندان فراهم شده که با مراجعه به فرمانداری، نسبت به اخذ مجوز تردد بعد از ساعت شروع محدودیت شبانه اقدام کنند.

تردد بین شهری در برخی مقاطع زمانی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود و تردد تنها برای افرادی که مجوز داشتند ممکن بود. حال با بهبود شرایط پاندمی در کشور، ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است. به همین منظور، سامانه‌ای برای دریافت مجوز تردد بین شهری راه اندازی شده تا افراد در شرایط ضروری بتوانند مجوز تردد بین شهری دریافت کنند. بنابراین مجوز رفت و آمد بین شهرها مراحلی دارد که البته چندان پیچیده نیست.

 طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک تهران با وجود عمر چندین و چند ساله‌ای که دارد، باز هم بسیاری از جزئیاتش برای شهروندان روشن نشده است. از جزئیات آن گرفته تا نحوه رزرو طرح و شرایط استفاده از تسهیلات آن همیشه محل سوال‌های بسیاری است.

البته این طرح از زمانی که کرونا مهمان شهرهای مختلف ایران شد با تغییرات بسیاری روبرو شد. در برخی مواقع طرح ترافیک با محدودیت‌های کمتری اجرا می‌شد تا میزان تردد شهروندان در خط‌های حمل و نقل عمومی را کم کند. این مساله بیشتر در زمانی بود که وضعیت شهرهایی مثل تهران قرمز شده و تردد مردم در مترو و اتوبوس به خط هشدار نزدیک می‌شد. اما نکته مهم، تغییر در ساعت ورود به طرح ترافیک و خروج از آن بود که در این مدت جابه‌جا شد تا شهروندان راحت‌تر بتوانند با خودروی شخصی تردد کنند و بخشی از بار ترافیک ورودی به مترو و اتوبوس کم شود.

هزینه ورود به طرح ترافیک تهران هم در این میان متغیر است. بسته به اینکه محل زندگی شما در کجا قرار دارد و در چه ساعتی از روز قصد ورود به طرح ترافیک را دارید، این ارقام متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر معاینه فنی عادی داشته باشید و در زمان اوج ترافیک یعنی ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ وارد محدوده طرح ترافیک شوید، جریمه ۶۳هزار تومانی در انتظار شماست. در همین مورد، اگر معاینه فنی خودرو شما، معاینه برتر باشد، جریمه به ۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند. این موارد جزیی از محدودیت تردد بین شهری است.

اگر در زمان اوج تردد با معاینه فنی عادی وارد این طرح شوید، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می‌شوید. به طور کلی بسته به اینکه در چه ساعتی و در کدام محدوده این طرح وارد شوید، احتمال جریمه شدن با ارقام متفاوت وجود دارد. برای همین هم بهتر است طرح ترافیک را از قبل رزرو کنید و بعد وارد محدوده مربوطه شوید./ایسنا

اخبار مرتبط
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها