شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیاتی مهم از تسهیلات طرح جوانی جمعیت

24 خرداد 1401
جزئیاتی مهم از تسهیلات طرح جوانی جمعیت

به گزارش بانک اول نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» آمده است که «به وام ساخت و جعاله مسکن خانواده‌ها به ازای هر فرزند ۲۵ درصد اضافه می‌شود و زمان بیشتری برای بازپرداخت آن وام خواهند داشت».

قرعه‌کشی بدون نوبت خودروی ایرانی؛ حمایت از تولدِ «فرزند دوم»

بانکی‌پور افزود: در طرح مذکور برای تولد فرزند دوم تسهیلات ویژه‌تری در نظر گرفته‌ایم و یکی از تسهیلات آن است مادرانی که فرزند دوم آنان متولد می‌شود، بدون نوبت و قرعه‌کشی خودروی ایرانی به آنان فروخته می‌شود و از آنجایی که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار بسیار زیاد است، مبلغ قابل توجهی از این طریق به‌دست می‌آورند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفت: علاوه بر این، متأسفانه در کشور ما تک‌فرزندی و دو فرزندی، تثبیت و برای تشویق به تولد فرزند سوم هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. یکی از مواردی که در طرح مذکور آمده این است «کسانی که اجاره‌نشین هستند و فرزند سوم آنان به دنیا بیاید، یک زمین یا واحد مسکونی ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده زمین با ۲ سال تنفس و ۸ سال قسط بندی پس از تولد فرزند سوم در اختیار آنان قرار گیرد» البته این مسئله مربوط به افرادی است که فرزند سوم آنان بعد از ابلاغ قانون به دنیا بیاید.

وی ادامه داد: درباره وام ودیعه مسکن هم شرایط خاصی در نظر گرفته شده مبنی بر اینکه افرادی که قبلاً وام ودیعه مسکن دریافت کردند، زمانی که فرزند سوم آنان متولد شود مجدداً می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بانکی‌پور با اشاره به اینکه در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تسهیلات خوبی برای خانواده‌هایی که چندقلو دارند هم در نظر گرفته شده است، گفت: مطابق با این طرح، بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه  با تنفس شش ماهه برای تولد دوقلوها به خانواده آنان داده می‌شود. همچنین بین «۶۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای تولد سه‌قلوها با تنفس شش ماهه»، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای تولد چهارقلوها و …، ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد پنج‌قلوها در این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» افزود: در طرح مذکور آمده است که «کمک هزینه اولاد هر سال نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یابد». در حال حاضر کمک هزینه اولاد بسیار کم است، اما با اجرای این طرح در چند سال آینده مبلغ قابل توجهی تحت عنوان «کمک هزینه اولاد» به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

او تاکید کرد: همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تأکید شده «پدر و مادری که دارای سه فرزند هستند، باید از امنیت شغلی برخوردار شوند و هیچ فردی حق ندارد آنان را در زمینه شغلی تهدید و بیکار کند». علاوه براین، والدینی که دارای سه فرزند هستند در زمینه ساخت‌وساز مسکن به آنان تخفیف داده می‌شود. برای والدینی که فرزند سوم آنان به دنیا می‌آید به ازای هر فرزند ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

بانکی‌پور اظهار داشت: در طرح مذکور، کارت «مادرانه» در نظر گرفته شده و مادران می‌توانند از طریق این کارت به همراه فرزندان خود از اماکن ورزشی، تاریخی و فرهنگی به صورت نیم‌بها استفاده کنند. علاوه بر این، دوره‌های آموزش تربیتی و فرهنگی در کانون پرورش فکری هم با ۲۰ درصد تخفیف برای فرزندان آنان محاسبه می‌شود.

وی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» آمده است که «در همه اداره‌ها، مراکز فرهنگی و اماکن عمومی باید اتاق ویژه مادر و کودک وجود داشته باشد. حتماً اداره‌ها باید مهدکودک داشته باشند یا آنکه باید با مهدکودک‌ها قرارداد ببندند».

بانکی پور  تصریح کرد: مرخصی زایمان مادران شاغل هم به ۹ ماه افزایش یافت که دولت آن را ابلاغ کرد. همچنین امکان دورکاری برای مادران باردار به مدت چهار ماه برقرار خواهد شد. «کاهش سن بازنشستگی مادران شاغل» هم از جمله موارد دیگری است که در این طرح آمده به این معنا که به ازای تولد هر فرزند، یک سال از سن بازنشستگی مادران کم می‌شود و در صورتی که فرزند سوم را بیاورند به مدت یک سال و نیم از سن بازنشستگی آنان کم خواهد شد.

رئیس کمیسیون مشترک طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تأکید کرد: در طرح مذکور آمده که «پنج درصد بودجه‌های پژوهشی باید در زمینه جمعیت و خانواده هزینه شود». اعتبارات ویژه‌ای برای صدا و سیما در نظر گرفته خواهد شد که در فیلم، مستند و پیام بازرگانی به موضوع ازدواج و فرزندآوری بپردازند.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه گروه‌های معاند خارجی علیه تقویت خانواده و جمعیت در ایران فعالیت می‌کنند که در طرح مذکور مشوق‌های خوبی جهت حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها