جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار به متقاضیان دریافت وام ضروری بازنشستگان

24 خرداد 1401
هشدار به متقاضیان دریافت وام ضروری بازنشستگان

به گزارش بانک اول این صندوق اعلام و تاکید کرد که ثبت‌نام برای دریافت این وام، کاملا رایگان است و متقاضیان حتی می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام برای دریافت این وام تا پایان آبان‌ماه 1400 است.

از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران درخواست شده که تااواخرماه جاری، به صورت تدریجی به سایت مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند. تاکید شده است که این افراد اطلاعات بازنشستگی خود را در اختیار اشخاص ناشناس و سودجو قرار ندهند.

کارمزد وام بازنشستگان چقدر است؟

محمود مرتضایی فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری پایان مهرماه اعلام کرد: به بازنشستگان متقاضی دریافت وام ضروری، 12 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازه زمانی بازپرداخت 3ساله ارایه می‌شود. متقاضیان با ثبت اطلاعات سه گانه دفترکل، کد ملی و شماره حساب می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

 

وام بازنشستگان به همه پرداخت می‌شود؟

مرتضایی‌فرد تاکید کرد: ارسال درخواست به منزله پرداخت قطعی تسهیلات نیست. از ابتدای آذرماه، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی می‌شود.

به چند بازنشسته وام تعلق می‌گیرد؟

تعداد دریافت کنندگان وام، به میزان اعتباری بستگی دارد که از سوی بانک عامل – یعنی بانک صادرات – اختصاص داده می‌شود. با این وجود پیش‌بینی شده که تسهیلات در اختیار ۳۰۰ هزار نفر قرار داده شود. اسامی واجدین شرایط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق اعلام می‌شود.

پرداخت بر اساس اولویت

وام ضروری بازنشستگان پیش از این 10 میلیون تومان بود اما در دوره جدید پرداخت این وام، رقم آن 20 درصد افزایش داشته است. بنابه اعلام مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری، پس از بررسی شرایط داوطلبان بر اساس نوبت‌بندی به صورت ماهانه مبلغ تعیین‌شده به حساب واجدین شرایط واریز می‌شود.

چند نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند؟

بنابه اعلام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تا پایان سال 1399 تعداد افرادی که به عنوان بازنشسته، ازکارافتاده و وظیفه‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بودند، به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر می‌رسید. آمار جدیدی طی هفت ماه گذشته از تعداد افراد تحت پوشش این صندوق منتشر نشده است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها