دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط دریافت وام خرید خودرو تا ۸۰ درصد قیمت ماشین

24 خرداد 1401
شرایط  دریافت  وام خرید خودرو تا ۸۰ درصد قیمت ماشین

به گزارش بانک اول وام خودرو یکی از پرطرفدارترین وام‌هاست و هرساله بسیاری از افراد برای آن درخواست می‌دهند.در ادامه به  شرایط گرفتن وام خرید خودرو از بانک سامان می پردازیم

گرفتن وام خرید خودرو از بانک سامان

بانک سامان  تا ۸۰ درصد بهای خودرو می‌تواند به شما وام ارائه دهد. علاوه بر این، از مزایای زیر نیز برخوردار خواهید بود:

در این بانک می‌توانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام خرید خودرو دریافت کنید.

وام بصورت قسطی و ماهیانه باید به بانک پرداخت شود.

وام در طی حداکثر ۳۶ ماه (۳ سال) با بانک تسویه می‌شود.

این وام را می‌توانید با پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی دریافت کنید.

شرایط لازم جهت دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان چیست؟

اگر قصد دارید جهت دریافت این وام درخواست دهید، باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

متقاضی باید شخص حقیقی و دارای ۱۸ سال تمام باشد.

متقاضی چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور نباشته باشد.

نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک تایید شود. اعتبارسنجی در حقیقت با این هدف انجام می‌شود تا ریسک اعتباری متقاضی بررسی شود و عواملی مانند پرداخت به‌موقع صورتحساب‌ها، تسهیلات دریافتی، ورشکستگی، سابقه چک برگشتی و… درنظر گرفته می‌شود.

نکات قابل توجه جهت دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان

جهت دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو باید به نام فردی باشد که قصد گرفتن وام را دارد.

این وام را تنها برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن هستند، می‌توانید دریافت کنید.

مبلغ این وام براساس توان پرداختی متقاضی تعیین می‌شود.

نرخ سود وام خرید خودرو مطابق با نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی است.

حتما در نظر داشته باشید که خودروی موردنظر باید ساخت شرکت‌های خودروسازی ایران باشد و در غیراینصورت نمی‌توانید برای خودروهای خارجی وام دریافت کنید.

وام دریافتی به حساب شخص وام‌گیرنده واریز نخواهد شد بلکه به حساب شرکت خودروسازی اعطا می‌شود و همچنین داشتن پیش‌فاکتور خرید خودرو از طرف شرکت خودروسازی الزامی است.

چگونه جهت درخواست وام خرید خودرو بانک سامان درخواست دهید؟

جهت درخواست وام خرید خودرو از بانک سامان و کسب اطلاعات بیش‌تر به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید. نزدیک‌ترین شعبه‌ی این بانک به خود را می‌توانید از این لینک بیابید.

درصورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی با شماره‌ی ۶۴۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

اخبار مرتبط
برای بهره‌مندی از وام سربازی، سربازان باید دوره خدمت خود را به طور کامل به پایان رسانده و گواهینامه‌های مربوط به مهارت‌های کسب شده را دریافت کرده باشند. این مهارت‌ها می‌توانند در حوزه‌هایی همچون فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات باشند.
این وام دارای مزایای بسیار زیادی است که از آنها می‌توانیم به بدون ضامن بودن، کارمزد پایین و ... اشاره کنیم. این وام به صورت مرحله‌ای و در ۴ مرحله واریز می‌گردد، مبلغ این وام در مجموع ۲۰۲ میلیون تومان است. برای اطلاع از مبالغ این ۴ مرحله، جدول زیر را مشاهده نمایید. بازپرداخت مراحل واریز این وام باهم متفاوت هستند.
هر یک از مبالغ تسهیلات پشتوانه با توجه به اعتبارسنجی انجام شده از متقاضی اتفاق می‌افتد. در صورتی که مشتری اعتبار کافی را داشته باشد، این تسهیلات با سود 23 درصدی به وی تعلق می‌گیرد. در واقع دریافت این وام به هیچ نوع چک، سفته، ضامن و وثیقه نیازی ندارد. سقف این وام حداکثر به 30 میلیون تومان می‌رسد و ضمنا تسهیلات مذکور در قالب طرح اعتبار خرید اعطا می‌شود. افراد بعد از دریافت و به کارگیری این وام، نهایتا تا شش ماه امکان بازپرداخت آن را دارند.
نرخ سود این وام برای مستأجران عادی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود و برای خانوارهای مشمول تسهیلات قانون جوانی جمعیت به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه بعد از افزایش نرخ سود بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در شورای پول و اعتبار، مقرر شد نرخ سود تسهیلات حوزه مسکن همان ۱۸ درصد باقی بماند اما در مورد وام ودیعه همچنان فصل الخطابی برای نرخ سود ابلاغ نشده و همین مسئله، بازی نرخ سود را نیز به موانع پرداخت وام ودیعه اضافه کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها