یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام زنان بدون قرعه‌کشی خودرو می‌گیرند؟

24 خرداد 1401
 کدام زنان بدون قرعه‌کشی خودرو می‌گیرند؟

به گزارش بانک اول هفته جاری طرح جوانی جمعیت در شورای نگهبان تایید شد. طرحی که بر اساس آن مشوق‌ها و تسهیلات زیادی برای فرزندآوری و ازدواج جوانان ارائه شده است. از وام ودیعه مسکن و تحویل زمین گرفته تا پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن.

یکی از مشوق‌های مربوط به فرزندآوری، تحویل خودرو به قیمت کارخانه به مادران است. بر اساس این طرح زنانی که فرزند دوم خود را به دنیا بیاورند می‌توانند بدون نوبت و قرعه‌کشی، خودرو بخرند. آن هم با قیمت کارخانه.

این امتیاز برای مادران دارای فرزند دوم از این جهت در نظر گرفته شده است که اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد بسیار زیاد است و در برخی از خودرو‌ها این اختلاف به بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

به عبارتی به نظر می‌رسد این پیشنهاد مجلس از این نظر مطرح شده که مادران دارای فرزند دوم با استفاده از این امتیاز می‌توانند از یارانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودرو استفاده کنند. یا به نوعی وام بلاعوض بگیرند

 

این مساله را نماینده اصفهان هم عنوان کرده و گفته به مادرانی که فرزند دوم آنان متولد می‌شود، بدون نوبت و قرعه‌کشی خودروی ایرانی فروخته شود و «از آنجایی که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار بسیار زیاد است، مبلغ قابل توجهی از این طریق به‌دست می‌آورند.» به عبارتی گویا این امتیاز برای مادران دارای فرزند دوم، نوعی کسب درآمد تلقی شده است.

با این تفاسیر، بر اساس طرح جوانی جمعیت مادرانی که بعد از این صاحب فرزند دوم می‌شوند می‌توانند بدون نوبت و قرعه‌کشی خودرو بخرند.

اخبار مرتبط
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها