جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

طلا تا پایان هفته گران می شود؟ / تاثیر همزمان افزایش اونس و دلار بر قیمت طلا

24 خرداد 1401
طلا تا پایان هفته گران می شود؟ / تاثیر همزمان افزایش اونس و دلار بر قیمت طلا

به گزارش بانک اول محمد کشتی‌آرای  درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته توضیح داد: اونس معاملات جهانی را با حدود ۳۴دلار افزایش آغاز کرد و از ابتدای هفته دلار هم روند صعودی پیش گرفته که رشد همزمان این دو عامل تاثیر‌گذار، منجر به افزایش حدود ۳۵هزار تومانی قیمت طلا و ۳۰۰هزار تومانی سکه شده است.

این فعال بازار طلا با اشاره به تاثیر تقاضا در نوسان قیمت‌ها تاکید کرد: از آنجا که وضعیت داد‌و‌ستد‌ها تغییری نکرده و طلا و سکه همچنان متقاضی ندارد، این عامل نقشی در تغییر قیمت‌ها نداشته و حباب سکه همچنان ۲۲۰هزار تومان است.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت‌ها بیان کرد: تا پایان هفته به نظر نمی‌رسد شاهد اتفاق تاثیرگذار جدیدی باشیم و تقاضا هم تغییری نخواهد کرد؛ لذا پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده طلا و سکه قیمت‌های فعلی را حفظ کند.

 

قیمت طلا و سکه ۱۸آبان ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۲۲۵هزار و بهای هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۰۵هزار تومان افزایش یافته است.

او اضافه کرد: در بازار امروز سکه امامی با قیمت ۱۲میلیون و ۱۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته شد؛ همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۱۸۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۸۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی، امروز چهارشنبه به ریاست آقای رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید. در این نشست با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه موافقت کردند.
همچنین ثبت موجودی اولیه در سامانه جامع تجارت مربوط به دارایی های شخصی یا سرمایه ای که جریان تولید و فروش قرار نگرفته، نمی شود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات امروز است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها