جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی آینده بازار سکه و طلا در کوتاه مدت

24 خرداد 1401
پیش بینی آینده بازار سکه و طلا در کوتاه مدت

به گزارش بانک اول با تداوم روند صعودی اونس جهانی تا ۱۸۶۵ دلار و رکورد‌شکنی دلار در بازار داخلی و رسیدن به سطح ۲۸۸۰۰تومان، طلا و سکه با افزایش قیمت همراه شد به طوریکه از ابتدای هفته گذشته تا دیروز، ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۸۵هزار و بهای سکه امامی ۸۳۰هزار تومان افزایش یافت.

این درحالی بود که برخلاف گذشته، به‌رغم افزایش قیمت‌ها طی این مدت تقاضا برای طلا و سکه افزایش نیافت و حجم مبادلات همچنان پایین بود؛ بنابراین این عامل نقشی در روند صعودی نداشت و حتی فعالان این بازار اذعان کرده‌اند که نبود تقاضا، تا حدودی سرعت رشد قیمت طلا و سکه را گرفته است.

 

ولی  در معاملات امروز بازار ارز، دلار تغییر مسیر داد و اندکی کاهش یافت؛ از طرفی بازار‌های جهانی هم تعطیل بود و اونس در سطح ۱۸۶۵دلار ثابت ماند که این دو عامل باعث شد قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود پنج هزار و سکه ۱۲۰هزار تومان ارزان شود.

 

قیمت طلا و سکه امروز ۲۳آبان ماه ۱۴۰۰

به این ترتیب در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۷۱هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۵۰۸هزار، سکه امامی به ۱۲میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت.

همچنین در بازار امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۵۷۰هزار، ربع سکه 3میلیون و ۸۳۰هزار و سکه یک گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۳۲۰هزار تومان فروخته شده است.

حالا فعالان بازار طلا معتقدند که حتی باوجود افزایش ارزش اونس جهانی، درصورت تداوم حرکت دلار در مسیر نزولی قیمت طلا و سکه با کاهش همراه خواهد شد؛ البته این کاهش قیمت چشمگیر نیست و ادامه آن به روند بازار ارز بستگی دارد./اقتصادانلاین

 

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی، امروز چهارشنبه به ریاست آقای رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید. در این نشست با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه موافقت کردند.
همچنین ثبت موجودی اولیه در سامانه جامع تجارت مربوط به دارایی های شخصی یا سرمایه ای که جریان تولید و فروش قرار نگرفته، نمی شود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات امروز است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها