دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت قطعی دلار برای سال 1401 مشخص شد

24 خرداد 1401
قیمت قطعی دلار برای سال 1401 مشخص شد

به گزارش بانک اول سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سید ابراهیم رئیسی درباره آینده قیمت دلار به صراحت اعلام کرد که اعداد کنونی بازار واقعیت ندارد و قیمت متفاوتی برای دلار آمریکا تعریف خواهد شد.

 

میرکاظمی گفت که در بودجه 1401 قیمت دلار نیمایی تک نرخی بسته می شود که به معنای تعیین قیمت حداکثر 23 هزار تومان خواهد بود. که این نگاه میرکاظمی با برنامه های صالح آبادی نیز هماهنگ است و دولت قصد دارد قیمت دلار را به 23 هزار تومان برساند که این رقم می تواند پایینتر از این نیز باشد.

 

در صورتی که دولت دلار 4200 تومانی را از آذرماه حذف کرده و فریب ادعاهایی مانند مهم بودن گندم و دارو(بخوانید بیش از 80 درصد تجهیزات لوکس پزشکی) را نخورد، خواست میرکاظمی از ماههای پایانی سال 1400 نیز قابل تحقق خواهد بود و نیازی به سال آینده نیست./تحریریه

اخبار مرتبط
با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها