دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

24 خرداد 1401
وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

به گزارش بانک اول اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. این وام با سود5درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود.

با این اظهارات او در واقع روستایی‌ها 3 نوع وام مسکن می‌توانند بگیرند.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی

اولین وام همین وامی است که رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن را گفته است. مبلغ این وام ۲۰۰ میلیون تومان است. با توجه به این که اقساط این وام باید ۲۰ ساله (۲۴۰ ماهه) بازپرداخت شود و نرخ سود آن نیز پنج درصد در نظر گرفته شده است، هر قسط آن یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام ۲۵۰ میلیون تومانی

وام ۲۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح مسکن ملی به روستاییان داده می‌شود، یعنی فردی که در روستا زندگی می‌کند و در این طرح ثبت‌نام کند مشمول وام ۲۵۰ میلیون تومانی می‌شود.

 

براساس اظهارات مدیران وزارت راه، نرخ سود وام در طرح جهش مسکن مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است. زمان بازپرداخت این وام نیز ۲۰ ساله(۲۴۰ ماهه) است، بنابراین اقساط آن سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان محاسبه می‌شود.

از آنجایی که یکی از مجریان طرح جهش مسکن سازمان بنیاد مسکن است، احتمالا به روستاییانی که در این طرح شرکت می‌کنند در 2 سطح وام پرداخت شود؛ یعنی به برخی از افراد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و برخی دیگر وام ۲۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداخت شود. احتمالا بیشتر روستاییان وام با سود پنج درصد دریافت کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی

خرداد ماه امسال بود که دولت قبل افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد. این وام در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.

قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات پانزده ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. و با توجه به این که نرخ سود این وام ۵ درصد است بنابراین اقساط ماهیانه آن به ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد.

علت کمتر بودم وام ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به دو وام دیگر احتمالا به این موضوع طرح جهش مسکن مربوط می‌شود.

اخبار مرتبط
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها