شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

ارز ۴٢٠٠ تومانی تا پایان سال حذف می‌شود؟

24 خرداد 1401
ارز ۴٢٠٠ تومانی تا پایان سال حذف می‌شود؟

به گزارش بانک اول حسن عباسی معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی گفت: خیر چنین مسأله‌ای صحت ندارد، ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات این اقلام حذف نشده و ما دیروز نیز برای واردات آنها ارز ۴٢٠٠ تومانی تخصیص دادیم، امروز نیز همین روند بوده و تا آخر سال جاری نیز همین طور خواهد بود بنابراین تا پایان سال ١۴٠٠ ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی حذف نمی‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر تأخیر واردکنندگان در بارگیری نهاده‌های دامی اضافه کرد: از اول سال جاری تا پایان آبان ماه ١١ میلیون و ١۵٠ هزار تن نهاده دامی در کشور توزیع شده است که بیش از ۶ میلیون تن آن ذرت و مابقی کنجاله سویا و جو بوده است.

معروفان تاکید کرد: ممکن است در مقاطعی به دلیل کمبود کامیون و یا مشکلاتی که در حوزه کرایه و حمل و نقل وجود دارد بارگیری نهاده‌های دامی با تأخیر انجام شود اما این مسأله هیچ ربطی به واردکنندگان ندارد و مقطعی نیز بوده است.

مهر

اخبار مرتبط
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: