یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

دلار در انتظار3 رویداد سیاسی

24 خرداد 1401
دلار در انتظار3 رویداد سیاسی

به گزارش بانک اول سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران برای دیدار با وزیر خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران حائز اهمیت می باشد. اگر در این سفر توافق مهمی میان ایران و آژانس و صورت گیرد سیگنال کاهشی برای قیمت ارز خواهد بود. اگر توافقی مهمی صورت نگیرد، سیگنال افزایشی برای قیمت ارز خواهد بود و حتی چشم انداز آینده مذاکرات برجام را تیره خواهد کرد.

چهار شنبه سوم آذر ماه نشست فصلی شورای حکام برگزار خواهد شد. این نشست بسیار مهم است و اگر توافقی میان ایران و آژانس صورت نگرفته باشد، احتمالا شورای حکام نسبت به پرونده ایران رویکرد تهاجمی خواهد داشت. اخیرا زمزمه‌های صدور قطعنامه علیه ایران مطرح بود. البته ناظران می‌گویند با توجه به نزدیکی مذاکرات وین بعید است شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کند. تصمیمات شورای حکام نیز می‌تواند در بازار ارز ایران اثرگذار باشد.

دوشنبه هشتم آذر ماه دور هفتم مذاکرات وین برگزار خواهد شد که اهمیت بسیار زیادی دارد و رویکرد دولت جدید ایران را به برجام و مذاکرات نشان خواهد داد، در این دور توافق بسیار بعید است اما تحولات آن هر چه باشد سیگنالی قاطع و قدرتمند برای نرخ ارز و دلار در داخل ایران خواهد بود.

امروز قیمت دلار در بازار تهران به استقبال سفر رافائل گروسی رفته است و ۲۸۳۵۵ تومان معامله شد. این رشد قیمت دلار نشان می‌دهد که بازار خیلی امیدوار به نتیجه مذاکرات مدیرکل آژانس در تهران نیست./بنکر

اخبار مرتبط
روز گذشته سازمان حج و زیارت خبر داد ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از امروز ۲۳ اردیبهشت ماه تا سقف ۵۰۰ دلار در شعبه منتخب بانک ملی در سراسر کشور عرضه می‌شود.
این حراج از ساعت 12 الی 16 امروز یک‌شنبه در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. حراج بیست‌وپنجم‌ در دو بخش عمده و خرد برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند حداکثر 25 شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند.
وی در پیش‌بینی از آینده بازار طلا و سکه نیز گفت: پیش‌بینی قیمت طلا سخت است اما تجربه نشان داده همین مسیر کنونی ادامه داشته باشد از طرف دیگر رخداد سیاسی خاصی در عرصه جهانی به وجود نیاید می‌توان قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با اندکی کاهش یا افزایش را برای هر گرم طلا ببینیم.
سکه بهار آزادی طرح قدیم با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت روز کاری گذشته (پنجشنبه گذشته) ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها