ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

یکپارچه‌سازی سامانه‌های اداری پرداخت حقوق تا پایان آذرماه

24 خرداد 1401
یکپارچه‌سازی سامانه‌های اداری پرداخت حقوق تا پایان آذرماه

به گزارش بانک اول عبدالله میرزایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های مختلف داده‌های حقوق بگیران خود را به طور مستقیم در سامانه خزانه داری کل بارگذاری می‌کردند، افزود: یک ماه است ستادی برای یکپارچه سازی سامانه‌های اداری تشکیل شده تا افزون بر سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌هایی که حتی از خزانه داری دریافتی ندارند مانند بانک‌ها و بیمه‌ها وارد این سامانه یکپارچه شوند.

وی گفت: اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد کار برای الحاق به سامانه یکپارچه اداری در دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

آقای میزرایی افزود: قانون حاکم برای پرداخت ها؛ قانون مدیریت خدمات کشوری است، اما برخی دستگاه‌ها بر اساس ماده ۱۱۷ قانون، از این امر مستثنی شده اند که از جمله آن‌ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

وی گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، بین حداقل و حداکثر حقوق دریافتی نباید بیش از هفت برابر فاصله باشد و برای افزایش حقوق کارکنان باید تأییدیه شورای حقوق و دستمزد اخذ شود.

رئیس نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: فوق العاده‌های خاصی در دریافت‌ها بر اساس مجوزهای ویژه‌ای که در ادوار گذشته‌ی مجلس شورای اسلامی مصوب شد به دستگاه‌ها پرداخت می‌شود.

آقای میرزایی گفت: سامانه ثبت حقوق و مزایا که همه پرداخت‌ها باید در آن ثبت شود از سال ۹۷ آغاز به کار کرده است و بر اساس بودجه امسال باید همه دستگاه‌ها از خرداد گذشته پرداخت‌ها را در این سامانه ثبت می‌کردند که این کار به طور کامل انجام نشده است.

وی با بیان این که در دولت‌های گذشته عزم جدی برای این موضوع وجود نداشته است افزود: در این دولت سامانه ثبت حقوق و مزایا ایجاد و گزارش‌ها بر اساس آن به دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

آقای میرزایی گفت: بر اساس آن چه که در سامانه حقوق و مزایا وجود دارد دو و نیم میلیون نفر حقوق بگیر دولت هستند.

وی با بیان این که سامانه‌های سازمان امور اداری و استخدامی به یکدیگر متصل شده اند، افزود: به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنیم سامانه سازمان امور اداری و استخدامی به سامانه خزانه داری کل کشور و سازمان برنامه و بودجه نیز متصل شود و بر این اساس دیگر موضوعی با عنوان خوداظهاری وجود نخواهد داشت.

رئیس نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تا زمانی که مراجع متعدد قانون گذاری در بخش پرداخت داشته باشیم، اختلاف در پرداخت‌ها وجود دارد.

آقای میرزایی افزود: پیش از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس، شورای حقوق و دستمزد برای انجام برخی اقدامات تنظیم گری تشکیل خواهد شد.

او گفت: بر اساس آمار، پرداخت‌های غیرقانونی و بیش از ۳۳ میلیون تومان وجود دارد./ایبنا

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها